Viggen okt 2000 embleem met of zonder scania?

1993-2002
Plaats reactie
Black Arrow
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Viggen okt 2000 embleem met of zonder scania?

Bericht door Black Arrow » zo 20 jan, 2019 11:25

Goedendag,

Het motorkapembleem van mijn Viggen eerste tenaamstelling okt 2000 heeft zijn kleur verloren. Er zat een embleem op zonder scania logo. Ook op de achterklep zit een logo zonder scania. Zelf heb ik op twee sets Viggen velgen naafkapjes zonder scania logo gezet.
Echter ik begin toch te twijfelen of dit origineel ook zo hoort. Ik meen mij te herinneren dat de Viggens vanaf 2001 in ieder geval het embleem zonder scania logo gebruikten en dat er een overgangsperiode was eind 2000 dat het nieuwe embleem ook voor de 9-3 werd gebruikt.

Vooralsnog denk ik dat ik het motorkap embleempje maar ga vervangen door eentje zonder scania logo, maar het is de bedoeling om de auto op den duur in zo origineel mogelijke staat terug te brengen, dus misschien toch een keer de logo'vervangen.

Dank!

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Viggen okt 2000 embleem met of zonder scania?

Bericht door jonasewp124 » zo 20 jan, 2019 11:30

Als je foto's opzoekt van 1999 en 2000 viggen's dan zitten daar voor wat ik kan zien inderdaad de oude logo's nog in met Scania erbij

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » zo 20 jan, 2019 11:32

Een van de foto's van een 1999Afbeelding

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » zo 20 jan, 2019 11:57

Onze Viggen van 2000 heeft emblemen met Scania erbij.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 20 jan, 2019 12:59

Het logo zonder Scania werd vanaf modeljaar 2001 gebruikt. Een modeljaar begon bij Saab altijd na de zomerstop, dus in augustus/september 2000 begon modeljaar 2001 productie. Het kan dus heel goed dat er op je Viggen een Saab emleem (zonder Scania) hoort.

Het makkelijkste is om te kijken naar wat er op de airbag staat. Die embleempjes zijn namelijk (origineel) niet los te verkrijgen, en een airbag wisselen om weer een mooi embleem te hebben laten veel mensen achterwege.

Persoonlijk zou ik voor Saab zonder Scania emblemen gaan, en de airbag eventueel vervangen (voor een gebruikte met mooi embleem) indien die afwijkt. Behalve voor de motorkap, zijn er voor de 9-3 verder geen (originele) Saab Scania emblemen meer te krijgen. Alle nummers van die emblemen wijzen door naar de Saab emblemen van de latere modeljaren.

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » zo 20 jan, 2019 13:01

Spijtig ik had graag de switch terug gemaakt ipv zonder met Scania erbij

Black Arrow
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Black Arrow » di 22 jan, 2019 9:54

reiernumans schreef:
zo 20 jan, 2019 12:59
Het logo zonder Scania werd vanaf modeljaar 2001 gebruikt. Een modeljaar begon bij Saab altijd na de zomerstop, dus in augustus/september 2000 begon modeljaar 2001 productie. Het kan dus heel goed dat er op je Viggen een Saab emleem (zonder Scania) hoort.

Het makkelijkste is om te kijken naar wat er op de airbag staat. Die embleempjes zijn namelijk (origineel) niet los te verkrijgen, en een airbag wisselen om weer een mooi embleem te hebben laten veel mensen achterwege.

Persoonlijk zou ik voor Saab zonder Scania emblemen gaan, en de airbag eventueel vervangen (voor een gebruikte met mooi embleem) indien die afwijkt. Behalve voor de motorkap, zijn er voor de 9-3 verder geen (originele) Saab Scania emblemen meer te krijgen. Alle nummers van die emblemen wijzen door naar de Saab emblemen van de latere modeljaren.
Dank!
Op het stuur zit inderdaad ook een logo zonder scania, dus ik denk dat ik één van de eerste Viggens heb met het nieuwe logo.
Ik houd het dus bij de originele logo's zonder scania, scheelt weer een speurtocht naar embleempjes en naafkapjes :)

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » za 04 mei, 2024 19:42

Even dit topic kapen...
Op mijn 9-3 van 2001 heb ik twee jaar terug het SAAB- motorkap embleem vervangen door een nieuw embleem van "hoogwaardige kwaliteit", aldus de website van een bekende SAAB-onderdelen leverancier uit het groene hart. Tot mijn verbazing ging de glanslaag van dit nieuwe embleem al vrij snel afbladderen. Na de leverancier daarop attent gemaakt te hebben kreeg ik keurig kosteloos een nieuwe opgestuurd. Qua service niets dan lof, maar de kwaliteit roept vragen op: Inmiddels krap 9 maanden later begint dit nieuwe embleem ineens alweer voor de helft dof te worden. Wat voor embleem is dan nog wél echt goed?
Of: wie weet/heeft er eentje voor me?
Zit nu SAAB op, maar Saab/Scania logo mag desgewenst ook, als ie maar strak is en lang strak blijft...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 04 mei, 2024 20:37

Er bestaan geen duurzaam goede emblemen meer van de meeste typen. De enige die echt mooi waren, zijn de originele. Maar (mede) omdat veel mensen jarenlang de goedkopere imitaties kochten was er steeds minder vraag naar originele en worden die nu niet meer gemaakt (en nu blijken alle alternatieven slecht en wil men weer terug naar origineel maar helaas…). Gedane zaak dus. Tenzij iemand ze weer gaat maken. Hedin zal het niet zijn in elk geval. Overigens waren de originele ook niet super duurzaam maar wel móói. Gewoon elke paar jaar een nieuwe er op en weer door.

sterkstromer
Donateur
Donateur

Bericht door sterkstromer » za 04 mei, 2024 22:35

Ja als het "elke paar jaar" zou zijn, à la, maar het is nu meer elke paar maanden zo'n ding van "hoogwaardige kwaliteit" (ik heb dezelfde).

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 04 mei, 2024 23:19

Klopt, dat hoogwaardige valt best tegen. En wat ik de laatste tijd heb is dat als je de “standaard” kwaliteit besteld, je dan zelf het logo moet plakken op de houder, heel irritant.

alex75
Geregistreerd lid

Bericht door alex75 » zo 05 mei, 2024 1:22

Het is meestal de top laag die dof wordt. Deze lichtjes afschuren, blanke lak erover spuiten en klaar is kees :O:

Plaats reactie