Motorlampje en olie
Geplaatst: zo 12 aug, 2018 18:41
Dag,
Sinds donderdag ben ik Saabrijder.
De gekochte auto is een 9-3 2.0 T volgens de verkoper. Hij rijdt op LPG
Er bleek geen olie in te zitten. De verkoper heeft er olie ingedaan en we gingen rijden. Bij bochten waarbij de koppeling ingetrapt werd en de toeren richting 0 ging de motor uit.
Even langs een garage gereden. Die dacht dat het aan de gasregeling lag. Er zit een nieuwe kop op, dus dat kan zijn.
Natuurlijk deze mooie auto gekocht. Oliepeil gecontroleerd en 250 km mee gereden zonder problemen.
Het afslaan kan ik redelijk tegengaan door snel terugschakelen.
De 250 km naar huis gingen bijna goed. 10 km voor huis ging het motorlampje branden.
Ca 500 meter voor huis haperde de auto in zijn 2 en heb ik hem geparkeerd.
Eerst olie gecontroleerd. geen olie op de stok.
Met een aardige aanwonende een liter olie opgehaald en erin gedaan. Zat toen weer beetje aan onder kant peilstok, maar staren ging goed en haperen was ook weg.
Nu wil ik dat olielampje uit/weten wat er aan de hand is en ik lees dat ik dan een uitleesstekker kan kopen. Dat duurt echter 16 dagen minimaal voor hij hier is uit china.
Is er iemand in de buurt van Veendam die zo een ding heeft, of iemand die kan vertellen wat het euvel kan zijn.
Ik ben echt een no-kwow. Hebben alle turbo's een turbodrukmeter op de dashboard? Deze lijkt een beetje samengesteld te zijn.
Er sstaat aan de zijkant SE op, maar dan zou hij leer moeten hebben toch?
Bedankt vast
Sinds donderdag ben ik Saabrijder.
De gekochte auto is een 9-3 2.0 T volgens de verkoper. Hij rijdt op LPG
Er bleek geen olie in te zitten. De verkoper heeft er olie ingedaan en we gingen rijden. Bij bochten waarbij de koppeling ingetrapt werd en de toeren richting 0 ging de motor uit.
Even langs een garage gereden. Die dacht dat het aan de gasregeling lag. Er zit een nieuwe kop op, dus dat kan zijn.
Natuurlijk deze mooie auto gekocht. Oliepeil gecontroleerd en 250 km mee gereden zonder problemen.
Het afslaan kan ik redelijk tegengaan door snel terugschakelen.
De 250 km naar huis gingen bijna goed. 10 km voor huis ging het motorlampje branden.
Ca 500 meter voor huis haperde de auto in zijn 2 en heb ik hem geparkeerd.
Eerst olie gecontroleerd. geen olie op de stok.
Met een aardige aanwonende een liter olie opgehaald en erin gedaan. Zat toen weer beetje aan onder kant peilstok, maar staren ging goed en haperen was ook weg.
Nu wil ik dat olielampje uit/weten wat er aan de hand is en ik lees dat ik dan een uitleesstekker kan kopen. Dat duurt echter 16 dagen minimaal voor hij hier is uit china.
Is er iemand in de buurt van Veendam die zo een ding heeft, of iemand die kan vertellen wat het euvel kan zijn.
Ik ben echt een no-kwow. Hebben alle turbo's een turbodrukmeter op de dashboard? Deze lijkt een beetje samengesteld te zijn.
Er sstaat aan de zijkant SE op, maar dan zou hij leer moeten hebben toch?
Bedankt vast