Aansluitingen Radio

1993-2002
Plaats reactie
stan242
Geregistreerd lid

Aansluitingen Radio

Bericht door stan242 » wo 22 mar, 2017 21:58

Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik een nieuwe autoradio gekocht. Een pioneer MVH390BT. Bij het aansluiten hield ik 1 stekker over, een rood/roze. de bruine en de grijze kan ik gewoon in de meegeleverde adapter stoppen. Maar die rood/roze kan ik niet plaatsen. deze zat wel in mijn oude radio. De radio werkt verder wel, maar als je het contact eraf haalt dan vergeet die al mijn instellingen. Waarschijnlijk zit de constante stroom precies op die rood/roze stekker die ik niet kan plaatsen. Weet iemand waar ik een adapter kan vinden voor 3 stekkers i.p.v. 2.

Ik wou wel foto's plaatsen alleen weet ik dat zo niet hoe ik dat hier moet doen :roll:

Ik hoor graag van jullie!

Groet,
Stan

a3426rage
Geregistreerd lid

Re: Aansluitingen Radio

Bericht door a3426rage » wo 22 mar, 2017 22:24

Kwestie van 2 draadjes omwisselen. Uit m'n hoofd geel en rood maar check dit even.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » do 23 mar, 2017 8:01

Je oude radio was een fabrieksradio en die gebruikte die roze stekker voor de can-bus en telefoon ingangssignalen, deze heb je waarschijnlijk bij je nieuwe toestel niet nodig.
Alleen de speakerstekker en de voedingstekker worden gebruikt, waarbij inderdaad de rood en gele draad gewisseld moeten worden om het geheugen vast te houden, is de constante plus en de geschakelde plus via het kontaktslot.

stan242
Geregistreerd lid

Bericht door stan242 » do 23 mar, 2017 12:19

Bedankt voor jullie reactie,

Maar moet ik de draadjes van de iso adapter of van de kabels die uit de auto komen?

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » do 23 mar, 2017 12:44

stan242 schreef:Bedankt voor jullie reactie,

Maar moet ik de draadjes van de iso adapter of van de kabels die uit de auto komen?

Ik zou de ISO stekker aanpassen, deze kan je WCS opnieuw aanschaffen. De kabelboom van je auto is lastiger.

Tevens kan je dan niet meer je orginele radio terugplaatsen

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » do 23 mar, 2017 13:04

Soms zit er in het kabelboompje van ISO -> radio een mogelijkheid om rood en geel om te wisselen, of beide aan de constante plus te hangen.

Voorbeeld:
Afbeelding

stan242
Geregistreerd lid

Bericht door stan242 » do 23 mar, 2017 21:37

Bedankt allemaal! het is gelukt.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » do 23 mar, 2017 22:10

Mooi, gefeliciteerd. En hoe her je het no opgelost?

stan242
Geregistreerd lid

Bericht door stan242 » vr 24 mar, 2017 12:31

In de iso stekker was er idd de mogelijkheid om de rode en de gele draad makkelijk met elkaar te kunnen omruilen.

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » ma 04 aug, 2025 2:29

Ik kon de slaap niet vinden en met wat nog vakantie te gaan en wat zoeken op 't forum niet echt gevonden wat ik zoek. Nu ben ik een echte Nitwit op dit gebied maar had nog een cheap radio liggen die voor een muziekje zou kunnen zorgen in de budget Saab 9.3 Winterproject. Nu doet hij dat ook maar elke keer alles opnieuw instellen gaat vervelen denk ik. Constante plus probleempje. Zoals gezegd kan en ken ik hier niets van. Alle reden dus om te proberen met spulletjes die ik nog had liggen. Misschien kan iemand me op weg helpen om de connectors op de foto te transformeren tot iets waar de radio een constante plus heeft. Het blokje aan de linkerbovenkant past niet. Het plan is om de rechter blokjes met de linker te verbinden. Het speaker verhaal is me wel duidelijk maar het gaat even om de aansluiting van het voedings blokje en met name de voeding dan.

Afbeelding

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 04 aug, 2025 8:31

Zie je die bullet connectors in de gele en rode draad van je kabelboompje? Als je daar geel op roodben rood op geel aansluit heb je je probleem opgelost.

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » ma 04 aug, 2025 9:07

Dank Reier,
Dat had ik al gelezen in eerdere posts daarom had ik dit boompje uit de bak gehaald maar ik heb geen kabelboompje met de juiste connector. Dat witte blokje is van een oude JVC en aan die kant moet ik die andere blokjes solderen.
Maar als ik alles aan de juiste kleur maak en jouw tip opvolg is het dan ook goed? En welke zwarte hoef ik niet aan te sluiten? Er is op mijn blokje dat bij de radio hoort maar 1x zwart en uit de andere komen 2 x zwart uit hetzelfde poortje. 1x afklemmen?

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » di 05 aug, 2025 8:25

Gelukt! Alles doorgeknipt en weer aan het andere blokje gesoldeerd. Dank Reier.

Plaats reactie