!!HELP saab slaat soms af en start pas na afkoelen opgelost
-
SebastiaanEnfield
- Geregistreerd lid
!!HELP saab slaat soms af en start pas na afkoelen opgelost
Beste allen,
Ik rij nu al twee maanden rond met hetzelfde probleem. Soms valt de saab zonder voortekeningen uit en wilt daarna pas weer starten als deze is afgekoeld.
Het betreft een saab 93 2.0 lpt met vialle gasinstallatie bouwjaar 2001. Dit probleem is vorig jaar voor het eerst voorgekomen. Toen was het verholpen met het vervangen van de BDP sensor.
Dat deze maal wederom gedaan. Probleem blijft.
Soms gaat het honderden kilometers goed. Nu vind het probleem steeds sneller plaats.
Bij uitlezen geeft deze soms een foutcode. Deze is van de bdp sensor en code 1300.
Vorig jaar is DI cassette vervangen en brandstofpomp.
BDP sensor is vervangen. Gisteren voor de tweede keer. Dit maal de originele geplaatst. Ook gelijk de olie ververst en oliefilter vervangen.
De saab is dus erg onbetrouwbaar
Daarstraks wederom stil gestaan. Gelijk mijn uitleesapparaat eraan gehangen en geen foutcodes. Bij het starten geeft de bdp sensor wel zijn signaal door. Draait dan 230 rpm. Geeft soms een korte roffel maar slaat gelijk weer af.
Bij het omdraaien van het contact hoor ik ook de brandstofpomp.
Wederom ongeveer een half uur gewacht en kon toen weer naar huis rijden.
Heeft iemand een idee waar dit probleem zijn oorzaak heeft??
Weet zelf niet meer goed in welke hoek ik moet gaan zoeken.
Sebastiaan
Ik rij nu al twee maanden rond met hetzelfde probleem. Soms valt de saab zonder voortekeningen uit en wilt daarna pas weer starten als deze is afgekoeld.
Het betreft een saab 93 2.0 lpt met vialle gasinstallatie bouwjaar 2001. Dit probleem is vorig jaar voor het eerst voorgekomen. Toen was het verholpen met het vervangen van de BDP sensor.
Dat deze maal wederom gedaan. Probleem blijft.
Soms gaat het honderden kilometers goed. Nu vind het probleem steeds sneller plaats.