Saab-embleem motorkap
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Saab-embleem motorkap
Hallo daar,
Vandaag heb ik ontdekt dat het Saab-embleem op de motorkap van mijn 9-3 aardig verweerd is en het Saab-logo deels vergaan is, waarschijnlijk door weersinvloeden. Zo kan ik natuurlijk niet rond blijven rijden. Het ziet er niet uit!
Mijn vraag is dus: waar kan ik gemakkelijk aan een nieuw embleem komen (alternatief voor de Saab-dealer, want die rekent overal de maximale prijs voor, Elferink misschien?) en hoe kan ik dat embleem losmaken. Volgens mij zit het vastgelijmd, dus ik zal wel omzichtig te werk moeten gaan...
Bedankt,
Bas
Vandaag heb ik ontdekt dat het Saab-embleem op de motorkap van mijn 9-3 aardig verweerd is en het Saab-logo deels vergaan is, waarschijnlijk door weersinvloeden. Zo kan ik natuurlijk niet rond blijven rijden. Het ziet er niet uit!
Mijn vraag is dus: waar kan ik gemakkelijk aan een nieuw embleem komen (alternatief voor de Saab-dealer, want die rekent overal de maximale prijs voor, Elferink misschien?) en hoe kan ik dat embleem losmaken. Volgens mij zit het vastgelijmd, dus ik zal wel omzichtig te werk moeten gaan...
Bedankt,
Bas
-
Remco
- Donateur

Re: Saab-embleem motorkap
Hey,
Het embleem zit er gewoon op vast geduwd met twee pootjes in 2 busjes die in de motorkap zitten.
Het embleem kost zo'n 16,50 bij de dealer dan heb je de keuze tussen Saab/Scania of Saab. Ik zou voor 16,50 gewoon naar de dealer gaan hoor. Om daarvoor nu op de sloop te gaan kijken........bij de dealer heb je dan bovendien wel een nieuwe!
Remco
Het embleem zit er gewoon op vast geduwd met twee pootjes in 2 busjes die in de motorkap zitten.
Het embleem kost zo'n 16,50 bij de dealer dan heb je de keuze tussen Saab/Scania of Saab. Ik zou voor 16,50 gewoon naar de dealer gaan hoor. Om daarvoor nu op de sloop te gaan kijken........bij de dealer heb je dan bovendien wel een nieuwe!
Remco
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de tip, Remco. Ik zal hem inderdaad maar gewoon bij de dealer bestellen. Dan weet ik tenminste zeker dat ie niet beschadigd is.
Bas
Bas
-
MXL
- Geregistreerd lid
18,95 om precies te zijn, ik heb er twee weken geleden nog 1 moeten kopen omdat een of andere onverlaat de mijne van mijn motorkap heeft verwijderd 
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
'k Heb er vandaag inderdaad ongeveer zoveel voor betaald. Ik heb geprobeerd het oude embleem te verwijderen, maar daarbij is één van de plastic pinnetjes van het empleem afgebroken en in het "houdertje" in de motorkap blijven steken. Heel vervelend allemaal. Nu zal ik ook dat houdertje zonder lakschade moeten proberen te verwijderen uit de motorkap en door een nieuwe moeten vervangen.
Ach, het embleempke houdt je wel bezig zo...
Bas
Ach, het embleempke houdt je wel bezig zo...
Bas
-
Remco
- Donateur

Hey Bas,
Dat heb ik ook wel gehad, dat het pennetje afbrak en in het busje in de motorkap bleef zitten
. Gewoon even de accuboormachine genomen en een boortje ter grote van het gat in het busje. Even uitboren klaar
. Is maar plastic wat erin vastzit hoor, boor je zo even weg. Hoef je helemaal geen nieuw busje te kopen voor in de motorkap, gewoon niet een te dikke boor nemen.......
Succes!
Remco
Dat heb ik ook wel gehad, dat het pennetje afbrak en in het busje in de motorkap bleef zitten
Succes!
Remco
-
Injectie
- Moderator
Of een heel klein schroevendraaiertje nemen en deze op het plastic pennetje zetten. tik je hem erdoor.
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Ga ik inderdaad maar even proberen. Of anders de schroevendraaiersuggestie uitvoeren. Komt vast wel goed.Remco schreef:Hey Bas,
Dat heb ik ook wel gehad, dat het pennetje afbrak en in het busje in de motorkap bleef zitten. Gewoon even de accuboormachine genomen en een boortje ter grote van het gat in het busje. Even uitboren klaar
. Is maar plastic wat erin vastzit hoor, boor je zo even weg. Hoef je helemaal geen nieuw busje te kopen voor in de motorkap, gewoon niet een te dikke boor nemen.......
![]()
Succes!
Remco
Bedankt,
Bas
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Het is gelukt door het uit te boren.
Bedankt voor de goede raad.
Bas