Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio..

1993-2002
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio.. La storia si ripete!

Bericht door Ewout » wo 11 okt, 2023 22:11

Hard werken en dan lekker genieten, het is je gegund! (Ik doe altijd lekker werken en dan hard genieten :wink: )

DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio.. La storia si ripete!

Bericht door DV 9-3 » wo 11 okt, 2023 22:43

Dank je. En jou ook van harte gegund. :wink: (Nog heel eventjes en ik kan misschien je voorbeeld 'n beetje volgen...)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » wo 11 okt, 2023 22:44

Daan Paul schreef:
wo 11 okt, 2023 21:38
Godetevi le vostre vacanze
Grazie mille!

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » wo 11 okt, 2023 23:05

DV 9-3 schreef:
di 10 okt, 2023 12:49
Arriverderci! 🇮🇪
Ik moet even de "zeurmodus" aan zetten, maar dat is de Ierse vlag, niet de Italiaanse 🇮🇹 :wink:

Verder een heerlijke auto om naar te kijken, laat je verder vooral niet afleiden door m'n vlaggetjes :mrgreen:

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » wo 11 okt, 2023 23:30

Potverdorie zeg, ik weet niet meer of jij het was maar iemand wees me hier eerder op en sindsdien lèt ik er notabene op… :lol: Er staan zóveel vlaggetjes in m’n laptop, ik pak dan de eerste die met groen begint en kijk niet meer verder naar de juiste kleuren… Ben ik nog wel zó dol op Italië 🇮🇹! Hé, kijk nou! Op m’n telefoon krijg ik automatisch de juiste vlag na het woord Italië 🇮🇹!!! 😇

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 12 okt, 2023 9:58

DV 9-3 schreef:
wo 11 okt, 2023 23:30
... iemand wees me hier eerder op...
Dat was toen je bij het Gardameer was... in Ierland. :D

DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio.. Pech!

Bericht door DV 9-3 » zo 15 okt, 2023 0:13

De dagen zijn al kort, maar de hele afgelopen week waren de temperaturen hier nog zéér zomers voor de tijd van 't jaar...

Afbeelding

Vanavond in 't donker, heerlijk open naar huis toerend, sloeg het noodlot ineens toe. 8)

Afbeelding

Eenmaal op de SS45bis, een prachtig slingerende weg langs de west kant van het Gardameer van Salo naar Riva del Garda, verheugde ik me stiekem op het genot van 't old-school H4 grootlicht geweld dat deze 9-3 met z'n lekker frisse klassieke lampspiegels en grote glazen lenzen nog zo krachtig vér en mooi gespreid voor zich uit projecteert. (Dit in tegenstelling tot hedendaags LED- of Xenon licht, met hun piekerige en gebrekkige kleurenspectra en pielerige condensorlenzen geneuzel. :roll: ) Zeker tijdens het onverlichte en soms best steile stuk omhoog vanaf die SS45bis richting Tignale, is 'n krachtig en mooi gespreid grootlicht serieus nuttig... Niets kan dan op tegen good-old Tungsten halogeenlicht voor mij.

Maar helaas! No such luck. De stengel hield ineens de grootlicht stand niet meer vast… Grootlicht seinen gaat prima, maar de lichtstengel loslaten is hoe dan ook dimlicht.. Jammer! Godzijdank zit 'ie weliswaar vast in de dimlicht stand, stel je voor dat 'ie constant op grootlicht vast stond zeg... Ook de breedstralers weigerden trouwens dienst. Nòg 'n gemis met die vele scherpe bochten in het nachtelijke berglandschap. Zo zie je maar, (te) weinig met zo'n Saabje rijden kan ineens de gekste problemen geven... :wink:

Afbeelding

(Bovenstaande zonsondergang was vanavond, met de voeten in 't meer, kijkend vanaf het puntje van Sirmione naar Salo.)

Ik red het prima met alleen dimlicht hoor. We zijn geen lid van de ANWB, hebben geen reis- of repatriererings verzekering en vertrouwen met 'n gerust hart op 't goede onderhoud en de vrijwel-nieuwstaat van de auto. Als 't deze reis bij deze 'pech' blijft vind ik 't helemaal prima. Laten we de reserve DI cassette, de idem BDP sensor en de korte multiriem lekker in de tas. We zetten 't op het To Do lijstje en gaan er thuis wel naar kijken. 8)

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » zo 15 okt, 2023 1:02

Wat kan de avond nog verpesten als je net zo'n zonsondergang hebt gezien.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 15 okt, 2023 1:59

De keurmeester heeft niet per ongeluk de koplampschakelaar op uit laten staan he? Want met de DRL zekering erin doet dan je grootlicht alleen seinen en je dimlicht brandt wel.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 15 okt, 2023 8:10

DV 9-3 schreef:
zo 15 okt, 2023 0:13
Zo zie je maar, (te) weinig met zo'n Saabje rijden kan ineens de gekste problemen geven... :wink:
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben! Kreeg daar via PB ook al 'n tip over van Theun. Ga 't zo meteen checken. Dank!
(Zou tevens verklaren waarom de mistachterlichten 't ook niet deden...)

Ahum... Zo zie je maar... daar heeft senior in z'n grootlicht gekte gisteravond dus geen secònde aan gedacht... :oops:

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » zo 15 okt, 2023 10:07

De lichtschakelaar in de verkeerde stand was idd ook het eerste waar ik aan dacht.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio.. Stom!

Bericht door DV 9-3 » zo 15 okt, 2023 18:28

Tja, toch ècht 'n heus seniorenmomentje gehad gisteravond dus... :oops:
Niks noodlot dat toesloeg. Niks pech! Het Saabje doet 't voorbeeldig! Hetgeen van mij in dezen bepaald niet gezegd kan worden. :lol:

Afbeelding

Dat van die lichtschakelaar had ik namelijk al eens eerder meegemaakt... Maar m'n herinnering daaraan werd klaarblijkelijk pas geactiveerd door de tips die hier binnenkwamen. Waarvoor nogmaals dank! :lol:

Afbeelding

Vanmorgen eerst maar 'The long way' naar de wasbox in Riva genomen, met 'n paar stops op plekken waar 't te mooi is om aan voorbij te rijden. En, hoewel 't Saabje nog altijd ongewassen was, toch ook maar wat kiekjes gemaakt...

Afbeelding

Vader is weer helemaal happy...

Afbeelding

En met 'n schoonglanzende cabrio, nu weer duidelijk zichtbaar Midnight Blue, ging 't vervolgens geheel pechloos naar m'n vaste foto hang-out alhier...

Afbeelding

Ik had de MNB cabrio al 's gefotografeerd op deze locatie, maar die sessie was niet zo goed gelukt. Het was veel te druk op 't strandje, waardoor er nauwelijks 'n plekje voor de auto aan 't water was en ik de reflecties in de flanken niet mooi kon zetten.. Bovendien had ik bij wijze van experiment het dak omhoog gelaten...

Afbeelding

Dat moest dus nog 's 'n keertje beter. In m'n hangaartje wil ik namelijk van ieder Saabje graag 'n mooi staatsieportret aan de wand. De MCY cabrio heeft tot nu toe als enige die eer en de Midnight Blue cabrio moet de tweede worden.

Afbeelding

Die print aan de muur gaat komende winter wel lukken denk ik.

Afbeelding

En, nu we er toch zijn, natuurlijk ook nog wat 'snoepgoed' shotjes....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohja! Die Saab Scania naafkapjes monteren, dàt moest nog op 't To Do lijstje... 8)

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio.. Stom!

Bericht door klaasj » zo 15 okt, 2023 20:10

wat een pracht.

Gesloten