Ik heb RenD gevraagd. Zij stellen deze niet samen. De compleet geassembleerde veerpoot komt geheel van professional parts sweden… dus ja dan koop ik de losse veerpoten wel. Bouw ik ze zelf.Luthart schreef: ↑di 16 jul, 2024 18:56Heb ik gezien inderdaad. Maar met vervanging kun je upgraden. Ik had juist mijn zinnen gezet op Bilstein dempers. Ik heb een vermoeden dat de veerpoten waar jij het over hebt, voorzien zijn van KYB schokdempers of eigenmerk… wellicht kunnen ze deze monteren tegen meerprijs. Zou ik moeten informeren.
[Edit] Ik weet niet precies wat er anders is, maar mijn Saab is af-fabriek geleverd met een sport chassis…
Roest veerpoten
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Re: Roest veerpoten
-
Injectie
- Moderator
scheelt geloof ik 3 cm in rijhoogte.jansen schreef: ↑wo 17 jul, 2024 7:58Ik zou niet weten waarom je er geen 9-3 V1 veerpoten zou kunnen monteren, daar is zat van te krijgen zowel gebruikt als nieuw.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Super bedankt Hans!Blackboxer07 schreef: ↑di 16 jul, 2024 19:56Ik heb nog twee schokdempers liggen van billstein met ongeveer 1000 km ervaring.
Hoofdprijs hoef ik niet dus bij belangstelling![]()
Zuigerstang van deze krijg ik niet eens naar beneden… de oude demper is sowieso versleten mag ik wel stellen.
Nu nog 2 achterdempers regelen
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Boutpatroon van de topmounts is anders, en een 900NG top mount past niet op een 9-3 demper. Verder is de lengte van de schokdemper anders, dus een 9-3 demper in een 900 poot of andersom gaat ook niet (zomaar). Alleen de fuseekogel, de spline voor de aandrijfas en het boutpatroon van de remklauw zijn hetzelfde (correct me if I’m wrong).jansen schreef: ↑wo 17 jul, 2024 7:58Ik zou niet weten waarom je er geen 9-3 V1 veerpoten zou kunnen monteren, daar is zat van te krijgen zowel gebruikt als nieuw.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de leerzame info! Dit waren inderdaad nog zaken wat ik me al enig tijd afvroeg.reiernumans schreef: ↑wo 17 jul, 2024 18:20Boutpatroon van de topmounts is anders, en een 900NG top mount past niet op een 9-3 demper. Verder is de lengte van de schokdemper anders, dus een 9-3 demper in een 900 poot of andersom gaat ook niet (zomaar). Alleen de fuseekogel, de spline voor de aandrijfas en het boutpatroon van de remklauw zijn hetzelfde (correct me if I’m wrong).
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Fijn elkaar ontmoet te hebben en de prachtige 900 te hebben gezien.
Mooi project met een perfecte basis
Mooi project met een perfecte basis

-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ander vraagje. Hoe zit het met de achterste schokbrekers. Zijn deze wel uitwisselbaar? Dus van een 9-3v1 op een 900NG?reiernumans schreef: ↑wo 17 jul, 2024 18:20Boutpatroon van de topmounts is anders, en een 900NG top mount past niet op een 9-3 demper. Verder is de lengte van de schokdemper anders, dus een 9-3 demper in een 900 poot of andersom gaat ook niet (zomaar). Alleen de fuseekogel, de spline voor de aandrijfas en het boutpatroon van de remklauw zijn hetzelfde (correct me if I’m wrong).
-
Luthart
- Geregistreerd lid
[]
Oké, want op de site van R&D staan 2 B4 dempers. Verschillende nummers. Welke moet ik dan kiezen?
Oké, want op de site van R&D staan 2 B4 dempers. Verschillende nummers. Welke moet ik dan kiezen?
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
busy
- Donateur (4x)

Er is maar een versie voor de achterzijde:
https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... /19-193359
Vervang het aanslag rubber en de onderste rubberen ring direct mee. En Lesjofor achterveren.
https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... /19-193359
Vervang het aanslag rubber en de onderste rubberen ring direct mee. En Lesjofor achterveren.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
-
vel0city
- Donateur (2x)

Onder de referentie zie je dat de onderdeelnummers meermaals overeenkomen tussen de twee. Ze staan alleen in hun eigen sectie specifiek voor de NG900 en de OG9-3 (helaas ook met andere benaming, waar R&D maar ook J&D nog wel meer last van hebben).
-
Luthart
- Geregistreerd lid
[]
Ja, jammer is dat! Het zijn 2 verschillende Bilstein nummers. Zit kennelijk wel verschil in… maar voor beide auto’s toepasbaar
Ja, jammer is dat! Het zijn 2 verschillende Bilstein nummers. Zit kennelijk wel verschil in… maar voor beide auto’s toepasbaar