Ervaring met T8 klep op Trionic5
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Ervaring met T8 klep op Trionic5
Bij lekkage zou ik als eerste drukwachter eens goed bekijken en alle slangetjes vervangen.
Hier overigens goede ervaringen met T7 klep.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Even een leken vraag: is een T8 APC klep dus ook altijd de betere vervanging als jeT7 klep aan vervanging toe is? En zo te lezen dus plug en play op een 9-5?!
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dit gaat in principe over T5 auto’s, op een T7 (9-5 is altijd T7) zou ik alleen voor het montagepunt al gewoon een T7 klep gebruiken. Ze gaan ook zelden kapot in mijn ervaring, dus ook niet iets om je zorgen over te maken of te ‘upgraden’.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
[]Wat zou jij doen in mijn geval? T7 of T8? Zou jij de ombouw voor mij kunnen doen?
Reden: Quote verwijderd
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik heb de T5 APC klep gemeten. De beide spoelen hebben 3ohm. Dus dat is goed. De slangen lijken allemaal goed. Standaarde zijn het al soort van siliconen. Geen droogtescheurtjes en dergelijke…Saapie schreef: ↑vr 14 jun, 2024 8:55Bij lekkage zou ik als eerste drukwachter eens goed bekijken en alle slangetjes vervangen.
Ik had wel een stukje slang vervangen van de EVAP purge klep naar de TB. Helaas waren het droogte scheurtjes en geen lek… wel zat er een scheurtje in de aansluiting van het koolfilter naar de purge klep. Alles is hersteld maar heeft niks uitgehaald.
Het PCV klepje is ook nieuw en op werking getest.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Jij hebt een T5 auto dus mijn verhaaltje was voor jou weer niet relevant. T8 ombouw en een goede tune erop zou ik zeggen. Ik kan dat niet, maar DionHPT zit bij mij op het werk en die zie ik dit met regelmaat doen. Evo kan dit overigens ook wel voor je regelen verwacht ik.Luthart schreef: ↑vr 14 jun, 2024 9:19Wat zou jij doen in mijn geval? T7 of T8? Zou jij de ombouw voor mij kunnen doen?
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Het werd al een keer gevraagd.
Ik heb een 9000 met T7 klep en een tune, geregeld door Dion.
Kan ik die T7 klep zelf vervangen voor een T8 klep?
Of moet er dan nog qua software wat aangepast worden?
Ik heb een 9000 met T7 klep en een tune, geregeld door Dion.
Kan ik die T7 klep zelf vervangen voor een T8 klep?
Of moet er dan nog qua software wat aangepast worden?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dat zou ik gewoon eens aan Dion vragen
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
-
Saapie
- Donateur (2x)

En de drukwachter? De 900 ng heeft toch een MAP?Luthart schreef: ↑vr 14 jun, 2024 9:26Ik heb de T5 APC klep gemeten. De beide spoelen hebben 3ohm. Dus dat is goed. De slangen lijken allemaal goed. Standaarde zijn het al soort van siliconen. Geen droogtescheurtjes en dergelijke…
Ik had wel een stukje slang vervangen van de EVAP purge klep naar de TB. Helaas waren het droogte scheurtjes en geen lek… wel zat er een scheurtje in de aansluiting van het koolfilter naar de purge klep. Alles is hersteld maar heeft niks uitgehaald.
Het PCV klepje is ook nieuw en op werking getest.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ja klopt, die kan ook inderdaad afwijken… zal eens kijken of daarvan iets op de WIS te vinden isSaapie schreef: ↑vr 14 jun, 2024 20:12En de drukwachter? De 900 ng heeft toch een MAP?
-
Luthart
- Geregistreerd lid
[]Ik weet niet of je deze sensor op de auto kunt meten met contact aan. Bij een bepaalde druk hoort een voltage. Is in principe te meten! Maar dan zie ik meer heil in het maken van een data log met alle waardes.
Ik neem ook aan dat er een fout code wordt opgeslagen als de gevraagde druk niet bereikt wordt…
Ik neem ook aan dat er een fout code wordt opgeslagen als de gevraagde druk niet bereikt wordt…
Reden: Quote verwijderd
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Mijn probleem met de turbodruk is opgelost. Er zat een checkvalve rood/wit tussen de TB en de bypass control valve (solenoid aan schutbord). Deze heb ik er tussenuit gehaald en opgelost! Gasresponse is ook veel beter! Maar dat kan kan ook mede door de T8 APC mod komen…