Ik bedoel de gescheurde slang..Steve-O schreef: ↑zo 10 dec, 2023 12:50Bedoel je de sensor of de droogtescheurtjes van de slang (rechts)?
Slaat weer aan!! Saab 9-3 2.0t
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
Re: MAP saab 9-3 2.0t
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
MAP saab 9-3 2.0t
Vanmorgen sloeg het toerental weer op hol!!!
Motor uitschakelen en weer aanzetten gaf even een reset..????
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik klikte op het bovenste deel van wat 1 foto leek, maar het waren er twee. Maar het zat dus inderdaad waar ik vermoedde. En de slang was aan de ander kant dus verder gescheurd.jules unlimited schreef: ↑zo 10 dec, 2023 22:02Ik bedoel de gescheurde slang..
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Had je de slang ingekort of vervangen? Bij inkorten kan 'ie makkelijk opnieuw scheuren door de ouderdom/uitdroging. Als dat het niet is, zit er nog ergens anders een gescheurde vacuümslang wellicht.jules unlimited schreef: ↑ma 11 dec, 2023 12:14Vanmorgen sloeg het toerental weer op hol!!!
-
evo
- Donateur (2x)

Wat bedoel je met... op hol?
Hoger stationair? Zit je stationairklep niet gewoon te kwallen?
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
Ja, de stationairklep zit gewoon te kwallen. Zojuist gaat ie weer naar 4000 toeren en zakt weer terug..evo schreef: ↑ma 11 dec, 2023 14:22Wat bedoel je met... op hol?
-
busy
- Donateur (4x)

Schoonmaken (remmenreiniger) of goede gebruikte erin zetten. Foutcode is van BDP sensor
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
Het schoonmaken van de stationairklep heeft even geholpen daarna ging de toerental weer een beetje omhoog.
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
Heeft iemand nog een betere stationair klep liggen?
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Ja, heb ik wel.
Ik stuur je wel even een Pb.
Ik stuur je wel even een Pb.
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
Net ging auto op hol... 7000 toeren en kreeg de toeren niet meer terug. contact uitgezet en nog een stukje kunnen rijden. Auto ging bokken en vervolgens gestopt..
Kreeg de motor niet meer gestart...
Ligt dit nou aan de stationairklep?? Kan me bijna niet voorstellen.
Heb nu storing op OBD dat het toerental te hoog is geweest. Gereset, maar motor slaat niet meer aan...
Kreeg de motor niet meer gestart...
Ligt dit nou aan de stationairklep?? Kan me bijna niet voorstellen.
Heb nu storing op OBD dat het toerental te hoog is geweest. Gereset, maar motor slaat niet meer aan...
-
busy
- Donateur (4x)

Je oorspronkelijke foutcode wees op je BDP sensor. Komt bij starten je toerenteller omhoog. Zo nee dan is het zeer waarschijnlijk deze sensor. Die heb ik dan weer liggen, nieuw voor T5 van VDO.
-
jules unlimited
- Geregistreerd lid
Zie bijlage die heb ik vervangen.busy schreef: ↑di 12 dec, 2023 22:41Je oorspronkelijke foutcode wees op je BDP sensor. Komt bij starten je toerenteller omhoog. Zo nee dan is het zeer waarschijnlijk deze sensor. Die heb ik dan weer liggen, nieuw voor T5 van VDO.