BT voor de Saab

1993-2002
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: BT voor de Saab

Bericht door Sapphire » za 04 nov, 2023 16:30

Gårdarket schreef:
za 04 nov, 2023 14:02
jij denkt altijd alle wijsheid in pacht te hebben. Tot vervelens toe wat mij betreft.
Om even met je eigen woorden te spreken:
Geen idee waaruit jij dat kan opmaken
Ik weet zeker niet alles en pretendeer dat ook niet te weten. Wilde eigenlijk nog inhoudelijk hier op reageren maar dat lijkt me bij nader inzien zonde van de energie.

Ik wens je verder een fijn weekend.

de_skileraar
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door de_skileraar » za 04 nov, 2023 17:19

Maar, terugkomend op het onderwerp, werkt het apparaatje dat de TS onder de aandacht brengt anders of beter dan de bluetooth module van Saubaux?

En, in mijn geval vraag de radio steeds om een code voor de wisselaar (die code heb ik niet), kan ik zo'n module in plaats van de wisselaar aan de radio hangen en is daarmee meteen het code-issue verleden tijd?

Thanks

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 04 nov, 2023 18:36

De module uit de topic start geeft ook nummers weer op het sid display. Bluetooth saabaux niet, beide hebben wel stuur bediening (volgende/vorige). Verder vind ik bij de bluetooth Saabaux (die ik zelf heb) het irritant dat je night panel functie niet goed werkt als je de aux geselecteerd hebt. SID display blijft dan constant aan.

Het cd wisselaar code issue is puur gekoppeld aan de cd wisselaar. Je kunt deze loskoppelen en vervangen door de aux. Enige is dat de wisselaar niet door een ander meer te gebruiken is, tenzij deze voorheen wel werkte en zeker weten uit jouw auto komt. In dat geval kun je het chassisnr er bij vermelden en is deze via een omweg te trouwen. Zo niet dan is de wisselaar waardeloos.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » za 04 nov, 2023 21:03

Maar Sapphire waarbij werkt jouw volgende/vorige knop dan bij de Saabaux? Bij mij doet dat in ieder geval niets in Spotify of met de podcasts. ;)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 04 nov, 2023 21:33

Werkt bij mij wel, zowel in mijn MY01 9-3, als in mijn MY03 9-5.

Volume en kwaliteit zijn ook prima. Enige wat ik irritant vind is dat als ik mijn SID "open" zet. Ik telkens de input er doorheen geflitst krijg... heb daar wel eens over gemaild (toen ik die dingen nog verhandelde), maar is bij mijn weten nooit een oplossing voor gekomen.

Oh en night panel werkt gelukkig wel gewoon zoals het hoort...

Maak er heel veel gebruik van, zou niet zonder willen, en ben er ook nog heel blij mee.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 04 nov, 2023 23:05

ghulst schreef:
za 04 nov, 2023 21:03
Maar Sapphire waarbij werkt jouw volgende/vorige knop dan bij de Saabaux? Bij mij doet dat in ieder geval niets in Spotify of met de podcasts. ;)
Ja, ik heb hem onlangs overgezet van een '99 9-3 naar '03 9-5. In beide auto's werkt NXT en >> voor volgend nummer en << voor vorig nummer. De volumeregeling werkt gewoon via de radio uiteraard. Dus hoewel beperkt werken alle functies van de stuurbediening.
evo schreef:
za 04 nov, 2023 21:33
Enige wat ik irritant vind is dat als ik mijn SID "open" zet. Ik telkens de input er doorheen geflitst krijg... heb daar wel eens over gemaild (toen ik die dingen nog verhandelde), maar is bij mijn weten nooit een oplossing voor gekomen.

Oh en night panel werkt gelukkig wel gewoon zoals het hoort..
Misschien heeft het te maken met OpenSID? Mijn 9-5 is een 3.0t (nu nog) zonder OpenSID en ik heb min of meer wat je beschrijft. De input van Saabaux (CD 01 xxxx) springt in beeld als ik night panel activeer (waardoor de hele SID "aan gaat").

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 05 nov, 2023 0:29

Night panel werkt wel zoals het hoort, bij mijn SAABs. Gelukkig want ik maak er graag gebruik van. Maar als ik tijdens het luisteren naar mijn saabaux motorgegevens oid wil bekijken (dus mijn opensid wil raadplegen) dan flitst regelmatig kort de input van de saabaux er door heen... niet echt een probleem, maar ook weer niet echt netjes.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 05 nov, 2023 12:25

Zal denk ik een iets andere software versie zijn dan.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » do 09 nov, 2023 9:01

Gisteren even gekeken, maar bij mij werken vooruit en terug niet. De NXT knop gaat wel naar een volgend nummer in Spotify, maar verder niet.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 10 nov, 2023 9:54

Dan zul jij weer een iets andere versie hebben dan Sapphire en evo.

Plaats reactie