Fluitend geluid distributie

1993-2002
Mischadbs
Geregistreerd lid

Re: Fluitend geluid distributie

Bericht door Mischadbs » wo 16 aug, 2023 19:31

Ah zo thnx!

Is dat geen originele geleider dan of hoe zie je dat?

Gozer van J&D zei dat m’n kop er ook af moest anders zou ik de koppakking opstropen en lekkages krijgen..

Afbeelding

Afbeelding

Distributie ziet er verder ook allemaal ok uit alleen de ballans as ketting stond echt mega strak.
Waarschijnlijk omdat ik de bovenste geleider eraf heb gehad om ruimte te maken om het distributie deksel te verwijderen.
Denk dat het geluid daardoor kwam dan..

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 16 aug, 2023 20:12

Mischadbs schreef:
wo 16 aug, 2023 19:31
Is dat geen originele geleider dan of hoe zie je dat?
Die donkere is een originele, zo zien ze er uit op alle blokken die ik open heb gezien met nog de eerste set. Ze zijn dan ook altijd allemaal dezelfde kleur. De lichtere gelige lijkt mij van latere datum. Wellicht een keer gesneuveld bij het wisselen van de koppakking, met het verwijderen of aanbrengen van de kop stoot je ze zo stuk als je niet oppast.
Gozer van J&D zei dat m’n kop er ook af moest anders zou ik de koppakking opstropen en lekkages krijgen.
.
Meermaals gedaan zonder lekkages. Als je het met beleid doet kan het prima zonder de koppakking te beschadigen. Wel een beetje gewone dikke vloeibare pakking aanbrengen dan op de bovenzijde van de deksel. De rest kan gewoon met de voorgeschreven loctite 518 (die rode).

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 16 aug, 2023 20:17

Mischadbs schreef:
wo 16 aug, 2023 19:31
Distributie ziet er verder ook allemaal ok uit alleen de ballans as ketting stond echt mega strak.
Waarschijnlijk omdat ik de bovenste geleider eraf heb gehad om ruimte te maken om het distributie deksel te verwijderen.
Dat zou heel goed kunnen. Ook deze spanner werkt met een ratel mechanisme. Punaise in het gaatje doen om te blokkeren.

Je balansas ketting lijkt flink opgerekt, ligt niet meer aan op de spanschoen onderaan en de spanner staat echt heel ver uit. Geen overbodige luxe om het spul te vervangen.
Edit ik zie dat de bovenste geleider er al af is, dus deze opmerking kan je negeren :oops:

Met het carter eraf zou ik zeker de o-ringen van het tussenpijpje en van de aanzuigbuis van de zeef vernieuwen. Pak de beste kwaliteit die je kan vinden.

Mischadbs
Geregistreerd lid

Bericht door Mischadbs » wo 16 aug, 2023 23:00

9000-95 schreef:
wo 16 aug, 2023 20:12
Die donkere is een originele, zo zien ze er uit op alle blokken die ik open heb gezien met nog de eerste set. Ze zijn dan ook altijd allemaal dezelfde kleur. De lichtere gelige lijkt mij van latere datum. Wellicht een keer gesneuveld bij het wisselen van de koppakking, met het verwijderen of aanbrengen van de kop stoot je ze zo stuk als je niet oppast.
Hmm lijkt me sterk dat bij een km stand van 140k de koppakking al eens gedaan is maar zou kunnen natuurlijk.
Ik moest het distributiedeksel de eerste keer mee verwijderen omdat de ketting erin gevallen was en de spanner blokkeerde waardoor ik de kop er niet af kreeg.
9000-95 schreef:
wo 16 aug, 2023 20:12
Meermaals gedaan zonder lekkages. Als je het met beleid doet kan het prima zonder de koppakking te beschadigen. Wel een beetje gewone dikke vloeibare pakking aanbrengen dan op de bovenzijde van de deksel. De rest kan gewoon met de voorgeschreven loctite 518 (die rode).
Had bij de eerste start stekker van de injector van cillinder 1 verwisseld met stekker van voorverwarming gasklephuis.
Dus die injector stond vol open dus wilde toch gelijk checken of ik geen hydrolock schade had, wel weer zonde van de pakking en bouten maja shit happens..
De rooie loctite heb ik idd voor cartepan en distributie deksel.

Mischadbs
Geregistreerd lid

Bericht door Mischadbs » wo 16 aug, 2023 23:14

9000-95 schreef:
wo 16 aug, 2023 20:17
Dat zou heel goed kunnen. Ook deze spanner werkt met een ratel mechanisme. Punaise in het gaatje doen om te blokkeren.

Je balansas ketting lijkt flink opgerekt, ligt niet meer aan op de spanschoen onderaan en de spanner staat echt heel ver uit. Geen overbodige luxe om het spul te vervangen.
Edit ik zie dat de bovenste geleider er al af is, dus deze opmerking kan je negeren :oops:

Met het carter eraf zou ik zeker de o-ringen van het tussenpijpje en van de aanzuigbuis van de zeef vernieuwen. Pak de beste kwaliteit die je kan vinden.
Waarschijnlijk is de spanner verder naar buiten gekomen toen die bovenste geleider eraf is gegaan en daarna met terugzetten van de geleider ketting te strak komen te staan.
Geleiders waren ook helemaal ingevreten en dat was nog niet toen ik hem de eerste keer uit elkaar haalde dus ook teken dat ketting te strak stond lijkt me..

Ja ga de hele boel gelijk vervangen, had zoals ik zei al een aftermarket set liggen omdat die gozer van J&D zei dat die gewoon goed zijn maar ga op jouw advies af en hem morgen ff omwisselen voor een originele.

Carter had ik al gedaan eerste keer, pickup zeef goed schoon gemaakt en nieuwe ringen geplaatst.

Mischadbs
Geregistreerd lid

Bericht door Mischadbs » vr 01 sep, 2023 9:10

Afbeelding

Afbeelding

Ok nou originele nieuwe distributie en ballans set ligt erop.
Gozer van J&D zei dat het onmogelijk was met blok in nou in auto, redelijk prima te doen eigenlijk..

Mischadbs
Geregistreerd lid

Bericht door Mischadbs » vr 01 sep, 2023 9:13

Afbeelding

Afbeelding

Kop er weer op..

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 01 sep, 2023 10:17

En nou maar hopen dat ie niet fluit :D

Mischadbs
Geregistreerd lid

Bericht door Mischadbs » vr 01 sep, 2023 18:45

Enige wat nu nog fluit is de turbo :)
Heb ook gelijk 3” downpipe gemonteerd en bij Dion geweest voor software.
Mijn turbo draaide op 0,3 bar en nu op 1,15.
Van 150 naar 260pk gegaan, wat een verschil!

Plaats reactie