9000-95 schreef: ↑wo 16 aug, 2023 20:12
Die donkere is een originele, zo zien ze er uit op alle blokken die ik open heb gezien met nog de eerste set. Ze zijn dan ook altijd allemaal dezelfde kleur. De lichtere gelige lijkt mij van latere datum. Wellicht een keer gesneuveld bij het wisselen van de koppakking, met het verwijderen of aanbrengen van de kop stoot je ze zo stuk als je niet oppast.
Hmm lijkt me sterk dat bij een km stand van 140k de koppakking al eens gedaan is maar zou kunnen natuurlijk.
Ik moest het distributiedeksel de eerste keer mee verwijderen omdat de ketting erin gevallen was en de spanner blokkeerde waardoor ik de kop er niet af kreeg.
9000-95 schreef: ↑wo 16 aug, 2023 20:12
Meermaals gedaan zonder lekkages. Als je het met beleid doet kan het prima zonder de koppakking te beschadigen. Wel een beetje gewone dikke vloeibare pakking aanbrengen dan op de bovenzijde van de deksel. De rest kan gewoon met de voorgeschreven loctite 518 (die rode).
Had bij de eerste start stekker van de injector van cillinder 1 verwisseld met stekker van voorverwarming gasklephuis.
Dus die injector stond vol open dus wilde toch gelijk checken of ik geen hydrolock schade had, wel weer zonde van de pakking en bouten maja shit happens..
De rooie loctite heb ik idd voor cartepan en distributie deksel.