Aansluiting elektrische aero stoelen?

1993-2002
Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Aansluiting elektrische aero stoelen?

Bericht door Killercave86 » vr 15 feb, 2019 0:08

Vandaag weer verder gegaan met de Bestuurderstoel en gemonteerd geheugen en alles werkt nu goed

Als je het geheugen insteld piept i over de sid
Voor mij het teken dat alles nu goed is aangesloten 💪🏻😇

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 15 feb, 2019 0:26

Knap gedaan hoor!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 15 feb, 2019 6:51

en mooie stoelen ook nog!

automobilia
Geregistreerd lid

Bericht door automobilia » ma 04 apr, 2022 16:30

Hoi, Hoi

Met dit vervelende rotweer zit ik al uren op het forum rond te neuzen. Kom ik dit "draadje" tegen, nou is mijn vraag aan jullie kenners hoe ik ook een elektrische stoel weer inwerking krijg.
Namelijk mijn pssagiersstoel (elektrisch) heeft totaal geen functie! Gaat niet naar voren / achteren, rugleuning zit geen beweging in helemaal nada-noppes! Nu zelf denk ik aan een zekering, alleen ik heb geen instructie-boekje bij de auto dus weet eigenlijks niet waar ik moet zoeken. Wie kan mij helpen?

Bert

jor[D]1
Geregistreerd lid

Bericht door jor[D]1 » ma 04 apr, 2022 19:11

Is dit spontaan, of heb je intereur uitgewisseld met stoelen uit een rechtsgestuurde auto.

Simpel beginnen, met wat moeite en lampje even on de de stoel kijken en aan de stekkers morrelen of dat niet los geraakt is?
Let op, helemaal los trekken kan airbag storing to gevolg hebben, welke je weer moet resetten met tech2 apparaat.

In het eerste geval. Zekeringen zitten achter de linker deur in de zijkant van het dashboard. Op het deurtje van het zekering kastje zit een schematje welke zekering waarvoor is. In het kastje zit ook een wit tangetje/pincet om de zekeringen te pakken.
Handleiding van de auto in het engels is op internet wel te vinden.
https://handleidingkwijt.com/saab-9-3-2001/ zekeringen op pagina 212.

Als je huidige passagiers stoel een voormalige bestuurdersstoel was in een rechts gestuurde auto moet je een extra draad trekken die in de stekker aan de passagierskant mist.
(Een andere optie is het hele geheugen gebeuren, kabelboom en motertjes over bouwen van de ene naar de andere stoel)

automobilia
Geregistreerd lid

Bericht door automobilia » di 05 apr, 2022 21:07

Hoi, Hoi

Probleem met mijn bij rijders stoel bijna opgelost! Na controle van zekering bleek deze niet door gebrand te zijn (nummer 5, 40 amp)! Das weer een plus punt! Op aanraden forumlid jor[D]1 om eens aan de stekkers te rommelen. En inderdaad dit leverde het juiste effect op, maar was van korte duur. Na wat gespeeld hebben met de instelling van de stoel, de auto van contact gehaald en naar binnen gegaan om koffie te drinken met het verhaal ...................HIJ DOET HET !!!! Jee wat was ik blij! Simple Fix...........maar niets is minder waar. Na het 2de verzoek zei de stoel doe het zelf maar.......niet vooruit, omhoog of laag niks nada nothing... geen beweging in te krijgen! Na het contact uit te zetten en de stekkers weer voorzichtig te bewegen werkte het zaakje weer. Maar ook deze x voor korte duur. Wat kan het probleem zijn waar moet ik verder zoeken? Ook vind ik de zijkappen wat week aan de zijkant van de stoel (Hangt er wat losjes bij) zit hier misschien het probleem of toch de stekker verbinding? Wie o Wie mijn vrouwelijke passagier wil ook comfortabel zitten..........en ik soms ook wel op die plek! Alle hulp is welkom

Cheers Bert.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » di 05 apr, 2022 22:02

Zijkappen zijn vaak los, vaak op te lossen met een Parker of een tyrap.
Aangezien je aangeeft dat het heen en weer rommelen met de stekkers af en toe resultaat geeft zou ik daar als eerste mee verder gaan.

jor[D]1
Geregistreerd lid

Bericht door jor[D]1 » di 05 apr, 2022 23:37

Klinkt alsof je op een warm spoor zit. Wel lastig om nu exact te zien waar t zit. in de stekkker of ergens in de bedrading. Je hebt niet echt ruimte om te rommelen onder de stoel.

Zijkap kun je er eventueel nog afnemen als die toch al half los zit. Klemmetjes zijn vaak afgebroken. Zit verder met een paar schroefjes nog vast en een stekker naar de bedienings knoppen. Die kan natuurlijk ook nog gaar zijn

Iets waar ik last van gehad heb op een stoel met geheugen. Daar bleef een van de geheugen knoppen "hangen" kon dat toen toevallig zien met de tech2 dat een knop bleef plakken, had anders een aardige zoek tocht geworden. Toen wou de stoel ook niet meer altijd verstellen of alleen schokkerig. Dat betrof echter een bestuurders stoel. Beetje grof paar maal indrukken wou t weer, later alsnog de knoppen vervangen.

Plaats reactie