Saab 9-3 cabrio van Sonab (wat is dagwaarde)
-
GuidoS
- Donateur (2x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab
Ik kan eventueel best een beugel voor je 3D printen, hoor.
-
Sonab
- Donateur (4x)

-
Sonab
- Donateur (4x)

Binnenkort wil ik de leren stoelen eens wat opknappen voor het behoud ervan.
Het mooiste zou het natuurlijk zijn de stoelen en de achterbank uit de auto te lepelen.
Hoe eenvoudig of ingewikkeld is dat?
Dat de achterbankzitting er zo af kan, weet ik al.
De voorstoelen behoeven eigenlijk de meeste aandacht.
Het mooiste zou het natuurlijk zijn de stoelen en de achterbank uit de auto te lepelen.
Hoe eenvoudig of ingewikkeld is dat?
Dat de achterbankzitting er zo af kan, weet ik al.
De voorstoelen behoeven eigenlijk de meeste aandacht.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Heel eenvoudig. Zitten elk met 4 bouten vast en gaan er dan zo uit. Let wel even op de stekkers. Deze moeten wel even los voordat je de stoelen eruit haalt. Ook even de accukabel los zodat je de auto niet per ongeluk op contact zet waardoor het airbaglampje gaat branden. De achterzitting zit geklikt en leuning achter ook met 2 of 4 boutjes. Dat weet ik even niet zeker.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Dank! Achterin is het al klaar.
Voorin is nu de volgende stap.
Ik las al iets op het forum over Torx T40 en dan een klap ertegen ivm loctite
Dat airbag lampje is (indien toch geactiveerd) zeker alleen met zo'n uitleesapparaat weer uit te zetten?
Voorin is nu de volgende stap.
Ik las al iets op het forum over Torx T40 en dan een klap ertegen ivm loctite
Dat airbag lampje is (indien toch geactiveerd) zeker alleen met zo'n uitleesapparaat weer uit te zetten?
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Bij mij ging het airbaglampje na een bepaalde tijd vanzelf uit.
Ik zou eerst de bijrijdersstoel eruit halen en voor het demonteren de plastic kappen losmaken voor ze tijdens het handelen afbreken.
Ik zou eerst de bijrijdersstoel eruit halen en voor het demonteren de plastic kappen losmaken voor ze tijdens het handelen afbreken.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Bedankt voor de tips. 8 bouten zijn los.
Maar... hoe maak je die vreemde stekker onder de stoel los zonder hem te mollen??
Maar... hoe maak je die vreemde stekker onder de stoel los zonder hem te mollen??
-
sterkstromer
- Donateur

Het rode deel moet eruit schuiven, best vanaf de andere kant een beetje tegen die twee uitstekende deeltjes duwen. De steker komt dan ook vanzelf los.Sonab schreef: ↑ma 27 jul, 2020 18:18Bedankt voor de tips. 8 bouten zijn los.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Juist. Gelukt!
Zoals altijd is het heel simpel... als je weet hoe t werkt
Zoals altijd is het heel simpel... als je weet hoe t werkt
-
Sonab
- Donateur (4x)

-
Arjan9-3
- Donateur (10x)

Dat ziet er zeker top uit. Kan je een kleine tip geven hoe je tot dit resultaat bent gekomen, want mijn voorstoelen zien er identiek uit!
-
Sonab
- Donateur (4x)

Spullen van 'de Leerlooier' en dan...
-Cleanen
-Ontvetten
(Waar nodig schuren, fillen, ontvetten)
-Verven
-Leerbeschermer
'k Zal morgen wat foto's plaatsen van de voorstoelen na behandeling. Ze zijn mooi geworden en zitten er weer in!
-Cleanen
-Ontvetten
(Waar nodig schuren, fillen, ontvetten)
-Verven
-Leerbeschermer
'k Zal morgen wat foto's plaatsen van de voorstoelen na behandeling. Ze zijn mooi geworden en zitten er weer in!