Ik zou de ventilatiekanalen/airco van mijn 9.3 1.9 TID bwj 2008 eens deftig willen reinigen.
Nu dacht ik van k2 klima doktor 500ml hiervoor te gebruiken. Dit schuim moet in de wagen via de luchtventilatiekanalen worden ingespoten.
Is dit een goede manier langs binnen de wagen aanbrengen of kan dit ook door de pollenfilter te verwijderen en daar één of ander product in te spuiten?
Airco reinigen?
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Airco reinigen?
En dan ben je gelijk toe aan een nieuwe kachelmotor.
-
jansen
- Donateur (7x)

Ik zou dat spul nooit gebruiken teneerste weet je niet waar het blijft , of ergens ophoopt endan jij lekker rijden met de airco aan dan worden je bovenkamer in je hoofd ook gelijk gedesinfecteerd.
-
benny1
- Geregistreerd lid
Nu komt er regelmatig een vieze geur uit vandaar mijn vraag.
-
jansen
- Donateur (7x)

Voor airco reinigingen zijn er spuitbussen voor te krijgen deze plaats je voor in op de vloermat passagierskant , hercirculatieklep dicht en dan in een afgesloten auto alle ramen dicht met draaiende kachel laten staan totdat de spuitbus niet meer spuit, de spuitlucht gaat door het hele kachelhuis heen uiteraard moet je de airco tijdelijk uitzetten omdat anders de droger schoongespoeld wordt door condenswater en kan het spuitgoedje niet z,n werk doen op de droger.
-
benny1
- Geregistreerd lid
Ik zal eens kijken voor dergelijk product.
Is het niet de bedoeling dat de airco zelf op vol vermogen staat wanneer je zoiets gebruikt?
Is het niet de bedoeling dat de airco zelf op vol vermogen staat wanneer je zoiets gebruikt?
-
jansen
- Donateur (7x)

Als de airco op vol vermogen staat is je droger zeik nat van de condens water wat neer slaat op je droger en een natte droger wordt niet schoon van een reiniger omdat het water de reiniging gelijk ervan af spoelt, reinegingsmiddel moet zich hechten op de aluminium droger en dat kan alleen als ie kurkdroog is, dus airco off bij reinigen anders heeft het weinig zin.
-
benny1
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de nuttige tip, hier kan ik wat mee.