900 NG Cabrio (1998) start soms wel en vaak niet...

1993-2002
Nyulli
Geregistreerd lid

Re: 900 NG Cabrio (1998) start soms wel en vaak niet...

Bericht door Nyulli » ma 06 apr, 2026 21:07

jippeheijnen schreef:
ma 06 apr, 2026 20:57
Aan de hand van je foto lastig te zeggen waar de losse draden heengaan, maar sowieso heeft het rode draad bij het loshangende relais onderin bijzonder veel schade dus die maakt misschien ook kortsluiting? Los van elektra kennis nog nieuw bij dit soort problemen dus lees ik even stilletjes mee :)
Ja, idd. De rode draad ziet er niet meer top uit. Maar ik heb hem even doorgemeten: hij is nog heel.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » ma 06 apr, 2026 21:14

Ik word altijd een beetje argwanend als ik dat gepruts zie met allerlei losse draden in de zekeringkast onder de kap…

Ik zou alles eerst terugzetten naar origineel!

Ik heb gelukkig een origineel affabriek alarmsysteem. En gelukkig geen enkel gedoe mee gehad. Werkt gewoon goed. Helaas gaan er wel dure batterijen in de afstandsbediening. 2x CR2016.

En het klopt inderdaad. Als je het alarm aan hebt maar je maakt het portier open met de sleutel dan blijft het alarm aan. Je moet het uitzetten met de afstandsbediening.

Ik krijg vaak jeuk van al die aftermarket spul. In mijn beleving is dat vaak 9 van de 10 de veroorzaker van dit soort klachten…

Nyulli
Geregistreerd lid

Bericht door Nyulli » di 07 apr, 2026 11:19

Luthart schreef:
ma 06 apr, 2026 21:14
Ik word altijd een beetje argwanend als ik dat gepruts zie met allerlei losse draden in de zekeringkast onder de kap…

Ik zou alles eerst terugzetten naar origineel!

Ik heb gelukkig een origineel affabriek alarmsysteem. En gelukkig geen enkel gedoe mee gehad. Werkt gewoon goed. Helaas gaan er wel dure batterijen in de afstandsbediening. 2x CR2016.

En het klopt inderdaad. Als je het alarm aan hebt maar je maakt het portier open met de sleutel dan blijft het alarm aan. Je moet het uitzetten met de afstandsbediening.

Ik krijg vaak jeuk van al die aftermarket spul. In mijn beleving is dat vaak 9 van de 10 de veroorzaker van dit soort klachten…
Puur voor de volledigheid: ik heb ook de originele Saab alarm/startonderbreker.
Ik vroeg alleen of dat knutselwerk WELLICHT iets ermee te maken kan hebben (blijkbaar niet). Juist omdat ik om hulp vraag op afstand leek mij ieder eventueel detail zinvol om te melden.

Frank

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » di 07 apr, 2026 11:42

Ik vind de optie die jansen noemde, het contactblokje, ook nog een goede. Originele startonderbreker geeft niet vaak problemen.

Nyulli
Geregistreerd lid

Bericht door Nyulli » di 05 mei, 2026 20:07

Hallo iedereen en DANK voor het meedenken en alle goede ideen!

Vandaag EIN-DE-LIJK weer in Rotterdam geweest met een hele krat vol gereedschap, tweede akku, maar ook nieuwe verdeelkap ect...

Uiteindelijk de 'Jansen-methode' toegepast en idd: startte onmiddellijk!

Wij hadden bij de lastste startpoging ook al eens 'direct' via de zekering de startmotor aangezwengeld, maar op de eea manier wou hij tóch niet aanslaan...

Uit gebrek aan iets beters voorlopig (!) een nachtkastje-lamp-schakelaar eraan geknutseld - moet wél aan denken om hem ne eenmalig indrukken ook weer UIT te zetten!

Ik ben iig blij, hij staat voor de deur en het lek is zonder enig kosten (takelwagen, garage,...) boven water!

Nogmaals DANK! Klasse!!!

Groet, Frank

Plaats reactie