Bij toeval drukte ik een paar weken terug op de knop van het mistachterlicht. Ik kreeg de melding "brake light failure". Vol goede moed, wisselde ik het lampje. Helaas bood dat geen soelaas. Dan op zoek naar de zekering. Die bleek ook in orde. Daarna de stekkers en contacten schoongemaakt, opgeborsteld, ingespoten met contactspray, maar helaas, de melding bleef. Ook een lampje gedaan in het tweede mistachterlicht, ook dat mocht niet baten.
Ondertussen gedacht dat de schakelaar wellicht was hemelen. Dus nieuwe schakelaar gekocht en geïnstalleerd. Ook dat blijkt niet de oplossing. Nu ben een pur sang alfa-klant en op een punt aangekomen, dat ik niet weet waar de oplossing te zoeken. Ik denk aan slechte massa, maar ja, waar vind ik de massakabel?
Zijn er wat jullie betreft andere richtingen waar ik de oplossing zou kunnen vinden? Het klinkt als een simpel probleem (en dat zal het vast ook zijn), alleen heb ik de oplossing nog niet gevonden. Hulp wordt erg gewaardeerd en alvast bedankt.
Het betreft een 9 3 uit 2001.
Raadselen mistachterlicht (fog light failure)
-
klaasj
- Donateur (8x)

Re: Raadselen mistachterlicht (fog light failure)
Kan maar zo een kabelbreuk zijn boven bij het klepscharnier
-
jansen
- Donateur (7x)

Alfa-klant, aha gewoon 1liter motorolie bijvullen en alle meldingen zijn weg
-
Michael01
- Donateur (5x)

[]
Oei, ik doel uiteraard niet op de auto, als ik het heb over alfa, maar over de tegenhanger van beta.
Oei, ik doel uiteraard niet op de auto, als ik het heb over alfa, maar over de tegenhanger van beta.
-
jansen
- Donateur (7x)

Nou dwalen we wel erg af, de enige Beta die ik ken was een roestige Lancia Beta bouwjaar 1988
-
alex75
- Geregistreerd lid
Heb ik ook gehad,
Check de bajonet pennetjes op het lampje, die zijn verschillend
Het zijn de metalen uitsteeksels aan de lampvoet. Dus als er 1 lampje afwijkt of verkeerd is krijg je dat soort meldingen
Check de bajonet pennetjes op het lampje, die zijn verschillend
Het zijn de metalen uitsteeksels aan de lampvoet. Dus als er 1 lampje afwijkt of verkeerd is krijg je dat soort meldingen
-
de_skileraar
- Donateur (6x)

Je krijgt dus een melding over het remlicht bij het indrukken van je mistlicht schakelaar?
-
Michael01
- Donateur (5x)

Ja, dat klopt.de_skileraar schreef: ↑ma 30 mar, 2026 10:26Je krijgt dus een melding over het remlicht bij het indrukken van je mistlicht schakelaar?