Turbo op B204i
-
Whats'aab
- Donateur (2x)

Turbo op B204i
Is het mogelijk om een turbo (bijvoorbeeld T15 of TD04) te monteren op een B204i? Ik ben vooral benieuwd de inlaat en uitlaat spruitstukken van een B204H of B204L (turbomotoren) op de kop van een B204i passen.
Alvast dank voor de wijsheid
Alvast dank voor de wijsheid
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Turbo op B204i
het korte antwoord is: nee
waarom kun je vinden op het forum
waarom kun je vinden op het forum
-
werli
- Donateur (2x)

en ik ga ja zeggen
het staat me voor dat wijlen Tanicha zo heeft gereden, dat zeker terug te vinden is hier op forum voor wie wil zoeken
en met zekerheid passen de spruitstukken
mvg werner
het staat me voor dat wijlen Tanicha zo heeft gereden, dat zeker terug te vinden is hier op forum voor wie wil zoeken
en met zekerheid passen de spruitstukken
mvg werner
-
evo
- Donateur (2x)

Is gedaan. Tanisha reed op baseboost van ongeveer 0.5bar max rond.
Er zijn natuurlijk wel verschillen, maar spruitstuk en downpipe zijn makkelijk om te wisselen.
Veel hoger moet je niet gaan, je hebt geen zuigerkoeling en de compressie ligt hoger.
Er zijn natuurlijk wel verschillen, maar spruitstuk en downpipe zijn makkelijk om te wisselen.
Veel hoger moet je niet gaan, je hebt geen zuigerkoeling en de compressie ligt hoger.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Zeker wel te doen lijkt me. Simpele boost controler. Heb je in principe een lpt-tje.
Volvo had op deze manier ook een turbo erop. Geen intercooler, geen apc achtige aansturing, gewoon puur waste gate gestuurd. Zal ongetwijfeld wat vermogenwinst opleveren.
Olie aanvoer vanuit filterhuis. Zit gewoon een stopje in bij een i-tje. Olieafvoer van turbo, tik je gewoon de vriesplug eruit. Uitlaat spruitstuk past gewoon. Je moet wel een check valve monteren op je carterventilatie. Anders krijg je een overdruk in je carter.
Leuk projectje. Je haalt hiermee niet het onderste uit de kan maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Er zit een klop sensor op het blok, dus ik denk dat het wel goed gaat.
Ik heb een i-tje open gemaakt en die had wel degelijk olie sproeiers onder de zuigers!
Volvo had op deze manier ook een turbo erop. Geen intercooler, geen apc achtige aansturing, gewoon puur waste gate gestuurd. Zal ongetwijfeld wat vermogenwinst opleveren.
Olie aanvoer vanuit filterhuis. Zit gewoon een stopje in bij een i-tje. Olieafvoer van turbo, tik je gewoon de vriesplug eruit. Uitlaat spruitstuk past gewoon. Je moet wel een check valve monteren op je carterventilatie. Anders krijg je een overdruk in je carter.
Leuk projectje. Je haalt hiermee niet het onderste uit de kan maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Er zit een klop sensor op het blok, dus ik denk dat het wel goed gaat.
Ik heb een i-tje open gemaakt en die had wel degelijk olie sproeiers onder de zuigers!
-
9000-95
- Donateur

Je zult sowieso iets met het motormanagement moeten, zodat de brandstof de toegenomen luchtmassa ook daadwerkelijk kan volgen. En inderdaad niet veel meer dan een paar tienden bar boost erop, da's al spannend genoeg met een compressie verhouding van 10:1. Of de zuigers afdraaien om die te verlagen. Ontstekingsmap zal ook aangepast moeten. Je zult dus zeker de motronic ECU moeten remappen.
Of alles ombouwen naar Trionic. Maar dan kom je mogelijk weer in de knoop met canbus en eventuele automaat ecu. Is de auto inruilen op een turbo waarschijnlijk toch een stuk minder werk.
Of alles ombouwen naar Trionic. Maar dan kom je mogelijk weer in de knoop met canbus en eventuele automaat ecu. Is de auto inruilen op een turbo waarschijnlijk toch een stuk minder werk.
-
evo
- Donateur (2x)

Met een beetje boost hoef je niks te remappen. Ik zeg niet dat het netjes is, maar een itje blazen valt daar toch al niet onder...