Een trektocht naar rechts. Uitlijnen lukt maar niet.

1993-2002
Luthart
Geregistreerd lid

Re: Een trektocht naar rechts. Uitlijnen lukt maar niet.

Bericht door Luthart » ma 28 jul, 2025 17:03

Ik zou adviseren om de volgende keer naar een bandenleverancier te gaan die Hunter apparatuur heeft. M.i. het beste.

Wat betreft de axiaallagers eerder genoemd hier in de post. Saab heeft meerdere varianten gebruikt.

Ik had bij het vervangen van het onderstel de gladde lagers erin zitten (bij mij blauw gekleurde). En ik heb die met ribbeltjes teruggeplaatst. Die met ribbels zaten ook in mijn donor uit 1998. Mijn auto is uit 1997.
Of die gladde lagers de HD versies zijn weet ik niet. Dit zou kunnen omdat mijn auto affabriek een sportchassis heeft… maar wat dat inhoud zijn alleen andere veren en dempers geloof ik.

Chrispy
Geregistreerd lid

Re: Een trektocht naar rechts. Uitlijnen lukt maar niet.

Bericht door Chrispy » zo 28 sep, 2025 5:32

Mijn 9-3 cabrio uit 2000 heeft praktisch hetzelfde. Elke keer verschillende waarden, tot bleek dat de druk op de vooras veel kan laten veranderen.
Dus is ze afgesteld met de bestuurder op zijn stoel tijdens het uitlijnen. En nu rijdt ze perfect.
Maar zodra er een passagier bijkomt wil ze weer naar rechts. (Wat dat betreft is het afstellen bijna gelijk aan de 911. Zeer wispelturig, omdat alles van de belading afhangt)

Plaats reactie