Dakdragers : kan daar plat een fiets op vervoerd ?

1993-2002
El René
Geregistreerd lid

Re: Dakdragers : kan daar plat een fiets op vervoerd ?

Bericht door El René » wo 21 mei, 2025 8:35

Ging als een speer. En op mijn tolwegen zijn de poorten verdwenen. Flux noemen ze dat. Geen rij gezien. Achteraf betalen. Handig hoor.

Afbeelding

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » wo 21 mei, 2025 9:02

Mijn ouders hadden in de jaren 80 ook eens een fiets, platgelegd op de bagagedrager) goed vastgemaakt.
Om een of andere reden was de bevestiging aan de voorkant losgekomen op de autobaan, zodat de fiets een salto van 180 * maakte op de bagagedrager.
Dat had wel enkele gebruikssporen nagelaten op de auto.
Als je het voorwiel eraf haalt en het stuur verdraait, dan past een normale fiets wel gewoon in de binnenruimte van de meeste Saabs.

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » wo 21 mei, 2025 18:52

[]

Als ik de foto hierboven zie, had de TS niet bepaald meer ruimte over in de kofferbak :mrgreen:
Wel hele mooie klassieke oer-Hollandse fiets trouwens
Reden: Onnodige quote verwijderd

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » wo 21 mei, 2025 20:24

LarsJanse schreef:
wo 21 mei, 2025 18:52
Als ik de foto hierboven zie, had de TS niet bepaald meer ruimte over in de kofferbak :mrgreen:
Wel hele mooie klassieke oer-Hollandse fiets trouwens
In mijn 900 sedan heb ik al vaker een fiets vervoerd, gaat prima met de achterbank omlaag, kofferklep kan dan ook dicht.
Een 9-3 zal ongeveer dezelfde laadruimte hebben vermoed ik.

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » wo 21 mei, 2025 20:30

phanot schreef:
wo 21 mei, 2025 20:24
In mijn 900 sedan heb ik al vaker een fiets vervoerd, gaat prima met de achterbank omlaag, kofferklep kan dan ook dicht.
Een 9-3 zal ongeveer dezelfde laadruimte hebben vermoed ik.
Ik bedoelde dat de auto op die foto zo ver achterover leunt, dat er blijkbaar heel wat in de kofferbak lag terwijl de fiets ook mee moest. :wink:

El René
Geregistreerd lid

Dakdragers : kan daar plat een fiets op vervoerd ?

Bericht door El René » wo 21 mei, 2025 20:50

Lars heeft gelijk. 250 kg wit poeder. Om de een of andere reden is gips in Frankrijk erg duur. Terwijl het merk dat ik meegenomen heb er vandaan komt… Afbeelding

Deze opoefiets paste trouwens niet in de kofferruimte. Het is een fiets met trommelremmen, dus het voorwiel heb ik ook maar even laten zitten :-)

Lowriden was het, maar prima te doen en je gaat toch niet met 130 over drempels. Cruisen met 110 per uur en niet al te veel tolwegen, maar routes nationales. Easy did it.

Plaats reactie