dak 900NG werkt niet lekker

1993-2002
Plaats reactie
Rohas
Geregistreerd lid

dak 900NG werkt niet lekker

Bericht door Rohas » zo 13 apr, 2025 11:01

Het cabriodak van mijn 900 NG werkt niet lekker.
Het dak opende de laatste keer normaal, toen begonnen de problemen:
De tonneaucover opent normaal en het dak begint omhoog te komen. Na een klein stukje zakt het weer naar beneden.
Ik heb de sensoren gecontroleerd en die zitten allemaal op hun plek. Ook de vergrendeling van de motor zit goed.
heeft een van jullie een idee wat dit kan zijn?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: dak 900NG werkt niet lekker

Bericht door klaasj » zo 13 apr, 2025 11:29

je zou haast denken dat hij te weinig stroom krijgt. zou misschien een massa contact kunnen zijn. Electrische kap blijft een ingewikkeld ding. Je krijgt geen foutmelding neem ik aan

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » zo 13 apr, 2025 11:57

Goedemorgen,

Hoor je de motoren van het dak wel doordraaien of stoppen die ook en zakt het dan terug?
Ik denk ook aan een elektrisch euvel. Massa? Schakelaar middenconsole? Contacten schoon?

Rohas
Geregistreerd lid

Bericht door Rohas » zo 13 apr, 2025 17:09

Hoi Dominique en Klaasj,
dank voor jullie reacties en tips.
de motoren draaien door en ik krijg geen foutmelding. Het lijkt erop dat de motoren niet voldoende kracht hebben het dak te liften.
Ik ga de massa en schakelaar controleren en laat hier nog wel even weten of dit het oplost.

Rohas
Geregistreerd lid

Bericht door Rohas » wo 23 apr, 2025 15:32

Ben aan de slag geweest met het dak, helaas niet met het gewenste resultaat. Zowel de massa als de schakelaar zijn in orde, iemand nog een suggestie?

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » wo 23 apr, 2025 16:24

Heb je met een multimeter de prestatie van de stroomvoorziening/dynamo al gecheckt. Accu? Lekstroom?

Kloost12
Geregistreerd lid

Bericht door Kloost12 » wo 23 apr, 2025 18:08

Hi,
ik zou beginnen om alle scharnieren en tandwielen even goed in te vetten. Dus ook de scharnieren van het dak zelf aan beide zijden. Dat zou er in ieder geval voor moeten zorgen dat het dak geen obstructie heeft en overal soepel kan draaien. Dan nog is proberen.
Bij mij heeft dit laatst in ieder geval enorm geholpen om e.a. soepeler te doen werken.
Groet,
Rutger

Plaats reactie