Mistlampen werken niet
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Mistlampen werken niet
Hallo, een apart probleempje bij mijn cabrio IG.
Mijn mistlampen werken niet. Lampjes, schakelaar, relais al gewisseld. Zekering is heel. Er komt spanning op het relay (2x plus???), maar geen spanning op de stekkers bij de lampen.
Zie ik iets over het hoofd?
Mijn mistlampen werken niet. Lampjes, schakelaar, relais al gewisseld. Zekering is heel. Er komt spanning op het relay (2x plus???), maar geen spanning op de stekkers bij de lampen.
Zie ik iets over het hoofd?
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Re: Mistlampen werken niet
[]
Ook al geprobeerd, helaas geen effect
Ook al geprobeerd, helaas geen effect
Reden: Onnodige quote verwijderd op verzoek
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Zou kunnen natuurlijk maar werkt aan 2 kanten niet. Zou dan wel heel toevallig zijnLarsJanse schreef: ↑zo 12 jan, 2025 11:25Kabelbreuk? Slecht contact bij de stekkers?
-
LarsJanse
- Donateur

Bij mijn 9-3 estate komt er 1 kabel vanuit het relais naar de voorbumper links, en daar wordt t pas gesplitst naar links en rechts. Als dat bij jouw generatie Saab ook zo is heb je maar 1 kabelbreukje nodig om beide lampen uit te laten vallen. Of heb jij verschillende relais voor mistlamp rechts en links?Pascal1975 schreef: ↑zo 12 jan, 2025 19:52Zou kunnen natuurlijk maar werkt aan 2 kanten niet. Zou dan wel heel toevallig zijn
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Nee, dat is er maar 1. Vindt het wel raar dat er op 2 Polen van het relais + staat. Of is deze massageschakeld.LarsJanse schreef: ↑zo 12 jan, 2025 19:56Bij mijn 9-3 estate komt er 1 kabel vanuit het relais naar de voorbumper links, en daar wordt t pas gesplitst naar links en rechts. Als dat bij jouw generatie Saab ook zo is heb je maar 1 kabelbreukje nodig om beide lampen uit te laten vallen. Of heb jij verschillende relais voor mistlamp rechts en links?
Dan maar eens in het bedradingsschema zoeken.
-
LarsJanse
- Donateur

Hoe heb je gemeten bij de stekkers? Spanning tussen de twee draden, of ten opzichte van de nul? Als bij de stekker ook tweemaal plus aankomt, meet je daar 0 volt tussen de draden… maar ik ben nu aan het gokken hoor, heb geen schema oid.Pascal1975 schreef: ↑zo 12 jan, 2025 20:02Nee, dat is er maar 1. Vindt het wel raar dat er op 2 Polen van het relais + staat. Of is deze massageschakeld.
Dan maar eens in het bedradingsschema zoeken.
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Uiteindelijke oplossing bleek een duffe te zijn.....
De stekkers van de mistlampen en koplamphoogte verstelling blijken verwisseld te zijn.
De stekkers van de mistlampen en koplamphoogte verstelling blijken verwisseld te zijn.
-
LarsJanse
- Donateur

[]
Klopt helemaal, zijn meestal kabouters of bewoners van het kerkhof
Wel makkelijke fix natuurlij
Klopt helemaal, zijn meestal kabouters of bewoners van het kerkhof
Wel makkelijke fix natuurlij
Reden: Onnodige quote verwijderd op verzoek
-
Pascal1975