Infected met het virus?

1993-2002
Plaats reactie
Flyplan37
Geregistreerd lid

Infected met het virus?

Bericht door Flyplan37 » di 04 jun, 2024 20:05

Zomaar even een berichtje van mijn zijde.

Sinds een ruime week mag ik mij eigenaar noemen van een prachtige 9-3 OG (YS3D).

Afbeelding

Een paar jaar gelden begon mijn Saab avontuur en kocht ik een 9-3SS 2.0T bij Jeroen (Garage Tinga) en hij heeft niets gelogen over deze auto. Ik hou van die auto, hij heeft vermogen, een mooie uitrusting maar vooral een wegligging die bij mij past en dat betekend berekenend stuurwerk, strak en hard door bochten liefst tegen de grens aan (weet niet waar deze ligt bij mijn SS).
Toen begon het te kriebelen....liefde voor luchtvaart, Saab JAS37 Grippen straaljager die zelfstandig achteruit kon rijden en een opklapbare staart had om in shelters te passen. Kortom de Aero spreekt enorm aan en zo ging de zoektocht van start. Uiteindelijk bij mijn vertrouwde adres een pracht exemplaar kunnen bemachtigen.
Er is maanden aan gewerkt om hem technisch en qua carosserie perfect te krijgen. De situatie heb ik misbruikt, hij lag toch uit elkaar en waarom niet meteen een paar nieuwe onderdelen er tegenaan gooien zoals:
  • DO88 intercooler
  • 9-5 voorremmen set
  • DO88 intake
  • 3"downpipe
  • volledig Simons uitlaat
  • steering rack
De auto heeft een "Viggen" motorblok B235R 2.3 Turbo en koppeling. Inmiddels DIONHPT Stage 3 gestuned met zo'n 280pk.

Nu merk ik dat ik iets onder de leden heb.....
Ik ben opzoek naar het verbeteren van details en kleine dingetjes die niet perfect zijn of missen. Ik merk dat sommige zaken moeilijker vindbaar zijn, denk aan een koffiebekerhouder (gelukkig die zit er in) of de knop van de gordelvanger.
Afgelopen maandag naar Autodemontage De Graaf in Leiden getrokken. Daar staat een 9-3OG

Afbeelding

en heb alle bruikbare onderdelen mogen verwijderen: bediening ruitenwisser, richtingaanwijzer, gordelspanner links, koplampwisser armen, stuurbediening radio en zo ook de bediening van de spiegels (die van mij happerde) en het opbergvakje MET afdek klep die in de midden console zit tussen de zetels. Laatste twee heb ik inmiddels geplaatst en ben trots. Ik ben dan wel redelijk allround technisch, maar geen ervaring met sleutelen aan auto's. Het demonteren heeft me enorm geholpen en vertrouwen gegeven.

Morgen richting Orphyum in de hoop wat leuke onderdelen en een facade te scoren en zou ben ik gegrepen door het Saab-virus.

Afbeelding

Afbeelding

Fijne avond!

Willem-Sander

Super72
Geregistreerd lid

Re: Infected met het virus?

Bericht door Super72 » wo 05 jun, 2024 6:28

Lekker bezig. Mooie upgrades, mooie auto. Ik zie zelfs een Viggen-embleem op het voorscherm. :D

Flyplan37
Geregistreerd lid

Bericht door Flyplan37 » wo 05 jun, 2024 19:04

[]

Ja Ewout met een knipoog naar mijn liefde voor de luchtvaart.

Flyplan37
Geregistreerd lid

Bericht door Flyplan37 » zo 09 jun, 2024 20:40

Afgelopen week mijn eerste lange afstand met de 9-3 gemaakt. Op het programma stond een rit van Leiden naar Slochteren; ik wilde Orphyum bezoeken en Ronald de hand schudden.
Afbeelding
Wat een hoop mooie spullen hebebn ze in hun warehouse liggen. Ben voldaan naar huisgereden met een dashboard facade, Saab kofferbak embleem en een linker voorlamp voor mijn 9-3SS.
De terugreis aanvraad via Groningen, de afsluitdijk, korte stop in Den Helder en via Amsterdam naar huis. Kortom een geweldige rit van ruim 500km.

Vandaag de koplampruitenwissers opnieuw gespoten en geïnstalleerd. Ik heb de armen van de 9-3 die bij demontage bedrijf De Graaf staat in Leiden. Netjes geschuurd, vervolgens gespoten, nieuwe bladen bevestdigd die ik bij R&D kocht en de overige delen bevestigd. Moet zeggen een dankbare klus want de het aangezicht ziet er nu nog frisser uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar de volgende update!

Plaats reactie