Vraag over roostertje in A-Stijl / binnenverlichting voorin

1993-2002
Plaats reactie
BertusDouma
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Vraag over roostertje in A-Stijl / binnenverlichting voorin

Bericht door BertusDouma » do 02 nov, 2023 20:17

Even deze hulplijn gebruiken voor twee dingen waar ik niets over terug kan vinden:
1) in de linker A-stijl van mijn Saab Cabrio zit een rooster. Ik kan nergens vinden waar dit rooster voor dient.
2) En verschilt de binnenverlichting voor. In mijn vorige (Belgische import) Saab zaten alleen de 2 leeslampjes met in het midden van de unit iets anders. Wat weet ik niet. Bij mijn huidige is het een volledige unit met een centrale lampen en 2 leeslampjes.
Wie heeft antwoorden - ik ben heel benieuwd.
Afbeelding

Afbeelding

BertusDouma
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Vraag over roostertje in A-Stijl / binnenverlichting voorin

Bericht door BertusDouma » zo 05 nov, 2023 19:35

Dit weekend weer weggeweest met de Saab. En denk dat ik inmiddels het antwoord op m'n eerste vraag zelf kan beantwoorden. Mijn vermoeden is dat het roostertje een link heeft met de airconditioning. Waarschijnlijk zit er een temperatuursensor achter die de temperatuur op hoofdhoogte in de gaten houdt.
Wat ik n.l. zag gebeuren is dat zolang de temperatuur in de auto nog niet de ingestelde waarde heeft bereikt de luchttoevoer alleen naar de voeten is. Is op een gegeven moment de ingestelde waarde wel bereikt dan zie je ook het pijltje naar boven oplichten en blaast er wat frisse lucht uit de dashboard openingen.

Maar wat nu de achtergrond is van de veranderende binnenverlichting is mij nog een raadsel...

(ps. wat wel bijzonder is voor ons doen: wij hebben de Saab net iets meer als drie weken en dit weekend al de 2000 km grens bereikt)

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 05 nov, 2023 23:02

Linker rooster is voor de TEL1/TEL2 microfoon

BertusDouma
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door BertusDouma » za 11 nov, 2023 21:18

Ah, dus toch wat anders, dank reiernumans. Geen temperatuursensor maar microfoon. Klinkt logisch, want de auto is inderdaad voorbereid voor een autotelefoon.
Inmiddels ben ik er ook achter waarom de binnenverlichting anders is: in mijn eerdere Saab Cabrio zat een alarm en zat in de voorste binnenverlichting de alarmsensor:
4714812.
Weer 2 raadsels van mijn nieuwe auto opgelost!

Afbeelding

Plaats reactie