De interieur verluchting/verwarming werkt (na een car-wash bezoek, toeval?) niet meer, bedieningspaneel reageert op alles normaal maar fan slaat niet meer aan.
Ik heb even de zekering (C) gechecked en die ziet er goed uit.
Iemand enig idee of zelfde ervaring? Fan motor vervangen???
Het is in mijn 9-3OG uit 2002.
Bedankt voor alle nuttige tips en raad!
Bruno
Aanjager (interior fan) werkt niet meer...
-
werli
- Donateur (2x)

Re: Aanjager (interior fan) werkt niet meer...
heey
fan motor kan je testen na demonteren van de paravaan
als je motor het nog doet dan denk ik aan de kachelweerstand indien ACC; deze kapot dan heb je 2 kansen of hij doet niks of constant zelfs na contact uit
mvg werner
fan motor kan je testen na demonteren van de paravaan
als je motor het nog doet dan denk ik aan de kachelweerstand indien ACC; deze kapot dan heb je 2 kansen of hij doet niks of constant zelfs na contact uit
mvg werner
-
sterkstromer
- Donateur

Re: Aanjager (interior fan) werkt niet meer...
Heeft ie climate-control/ACC? Dan wordt de snelheid van je ventilatormotor geregeld via een kastje dat sommigen de "kachelweerstand" noemen, maar wat in werkelijkheid een doosje (gemonteerd is op de verdamper van je airco ) met een o.a. een mosfet is. De locatie op de verdamper wordt gebruikt voor de koeling van het kastje. Ik heb het zelfde probleem gehad, en de mosfet kun je voor een paar euro aanschaffen en zelf op het printplaatje in het kastje solderen. Ik heb hem twee jaar geleden bij Reichelt gekocht, het type is TO-247AC 60V 70A, prijs destijds € 2,05. Dat is de moeite waard, want een nieuwe regelunit kost klauwen met geld (nieuw 180 euro, gebruikt 90).
Natuurlijk kan ook je ventilatormotor kapot zijn, dat kun je testen door twee pennen in de steker van de kachelweerstand kort te sluiten. De motor gaat dan als het goed is op volle snelheid draaien.
Natuurlijk kan ook je ventilatormotor kapot zijn, dat kun je testen door twee pennen in de steker van de kachelweerstand kort te sluiten. De motor gaat dan als het goed is op volle snelheid draaien.