B205L vervangen Saab 9-3 automaat
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: B205L vervangen Saab 9-3 automaat
Alle B205/B235 slaan de zettingen in somme halen iets meer dan 2 ton een enkele tegen de 3 ton maar dan houdt het echt wel op.
-
busy
- Donateur (4x)

In ieder geval past de B205 altijd. Heerlijke robuuste en betrouwbare motoren bij goed onderhoud.
We horen graag wat het geworden is
We horen graag wat het geworden is
-
Ed1963
- Geregistreerd lid
Inmiddels contact gehad met een aantal kenners.
Het wordt een 205. Ik hoop dat de turbo nog oké is.
Moet nu alleen nog een keuze maken waar ik het laat doen....
N-o polder, Vinkeveen, of Wuustwezel. Ik hou jullie op de hoogte. En alle tips zijn zeer gewaardeerd.
Het wordt een 205. Ik hoop dat de turbo nog oké is.
Moet nu alleen nog een keuze maken waar ik het laat doen....
N-o polder, Vinkeveen, of Wuustwezel. Ik hou jullie op de hoogte. En alle tips zijn zeer gewaardeerd.
-
busy
- Donateur (4x)

Tip; als de motor eruit is vervang dan ook de onderdelen waar je makkelijk bij kunt nu.
Zet er een nieuwe MOD6 op, vervang je oliedruksensor Laat de distributie checken (haal de spanner eruit en nieuwe pakkingen haal de carterpan eraf maak deze schoon en vervang alle ringen, vervang je koppeling en drukgroep met slave cylinder
Vervang olie en filter, zet er nieuwe multiriem en rollen op
Check de krukaskeerring aan beide zijden en vervang zo nodig, vervang de o-ring oliepomp. Nu wat extra werk maar je bespaard later. Ik heb het meerdere keren zo gedaan.
En laat de motor en motorruimte eerst schoonspuiten Ik zie regelmatig dat de oude olie bende gewoon is blijven zitten.
Er blind een andere motor inzetten is niet zo ingewikkeld
Zet er een nieuwe MOD6 op, vervang je oliedruksensor Laat de distributie checken (haal de spanner eruit en nieuwe pakkingen haal de carterpan eraf maak deze schoon en vervang alle ringen, vervang je koppeling en drukgroep met slave cylinder
Vervang olie en filter, zet er nieuwe multiriem en rollen op
Check de krukaskeerring aan beide zijden en vervang zo nodig, vervang de o-ring oliepomp. Nu wat extra werk maar je bespaard later. Ik heb het meerdere keren zo gedaan.
En laat de motor en motorruimte eerst schoonspuiten Ik zie regelmatig dat de oude olie bende gewoon is blijven zitten.
Er blind een andere motor inzetten is niet zo ingewikkeld
-
ReinO
- Donateur (2x)

rijtje van Busy plus ringen waterpomp en waterpomp zelf.
check ook je motorsteunen.
check ook je motorsteunen.
-
9000-95
- Donateur

Het is natuurlijk net hoe ver je wilt gaan en wat je doel is. Zo goedkoop mogelijk een weer lopende auto of eentje waar je zonder problemen nog heel lang mee door kan.
Ik zou in aanvulling op het hierboven al genoemde de krukas keerringen sowieso vervangen, in elk geval de bak zijde. En even een paar lagerkappen losmaken om de staat van de schaaltjes te controleren.
Als je oude blok de bs dood is gestorven, kan je er van uitgaan dat de turbo een goede knauw gehad heeft. Zeker controleren op speling, voelt het goed kan je de gok nemen maar reken er dan wel op dat hij er een keertje aan zal gaan komen.
Ik zou in aanvulling op het hierboven al genoemde de krukas keerringen sowieso vervangen, in elk geval de bak zijde. En even een paar lagerkappen losmaken om de staat van de schaaltjes te controleren.
Als je oude blok de bs dood is gestorven, kan je er van uitgaan dat de turbo een goede knauw gehad heeft. Zeker controleren op speling, voelt het goed kan je de gok nemen maar reken er dan wel op dat hij er een keertje aan zal gaan komen.