Saab 9-3 2002
Zal je altijd zien: Ben je op vakantie, gaat er iets aan je auto kapot. Eerder heb ik dit probleem al eens ervaren, maar dan lukte het wel om - na enigerwijs de knop ingedrukt te hebben - het raam weer dicht te krijgen. Nu blijft het raam naar beneden staan. Misschien komt het door de warmte hier in Toscane. Zo warming het ook weer niet, maar de auto stond net wel een tijdbom de zon geparkeerd.
Wat kan ik op eenvoudige manier doen? Relais verwisselen? Ik heb dit nooit eerder gedaan, dus als iemand weet wat te doen, graag een uitleg wat ik moet loshalen.
Ondertussen probeer ik of het raam weer wil sluiten.
Dank,
Jaap
Rechtervoorraam wil niet meer sluiten 9-3
-
Harrie1971
- Donateur

Re: Rechtervoorraam wil niet meer sluiten
Knopje kan ook de geest gegeven hebben. Dan kun je de knopjes tijdelijk wisselen. Je moet ze er dan dus allebei uithalen en voorlopig er uit laten hangen.
-
busy
- Donateur (4x)

Als het niet de raam rollen zijn dan kan het het koperen contact zijn onder de knop. Die is of naar de knoppen of vuil. Schakelblok even loshalen.
Tijdelijke fix is even wat onder de knop zit te wisselen met andere knop van Bv achterraam.
Heb er wel een liggen (als je langer op vaste plek bent met koerier uit NL)
Tijdelijke fix is even wat onder de knop zit te wisselen met andere knop van Bv achterraam.
Heb er wel een liggen (als je langer op vaste plek bent met koerier uit NL)
-
iapyx
- Geregistreerd lid
Harrie1971 schreef: ↑di 26 apr, 2022 14:53Knopje kan ook de geest gegeven hebben. Dan kun je de knopjes tijdelijk wisselen. Je moet ze er dan dus allebei uithalen en voorlopig er uit laten hangen.
Voordat ik iets kapotmaak: hoe krijg ik ze los?
-
iapyx
- Geregistreerd lid
Re: Rechtervoorraam wil niet meer sluiten 9-3
Het is gelukt!
Ik heb de unit eruit gelift met een schroevendraaier en wat aan de snoeren gezeten. Daarna kreeg ik het raam dicht. Nu laat ik het zo. We gaan hier zaterdag weer weg, dus een schakelaar opsturen kan beter als we weer in NL zijn.
Dank!
Ik heb de unit eruit gelift met een schroevendraaier en wat aan de snoeren gezeten. Daarna kreeg ik het raam dicht. Nu laat ik het zo. We gaan hier zaterdag weer weg, dus een schakelaar opsturen kan beter als we weer in NL zijn.
Dank!
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Rechtervoorraam wil niet meer sluiten 9-3
Je haalt eerst het blok er uit. Dan rustig aan een tafel gaan zitten. De knopjes zitten geklikt dus je moet ze van voren omhoog doen en achter met plat stuk hout/hard plastic ondersteunen Dan komen de knopjes los
Dan zie je daaronder wit plastic met koperen geleider zitten. Ook deze knopjes kun je eruit wippen en verwisselen
Dan zie je daaronder wit plastic met koperen geleider zitten. Ook deze knopjes kun je eruit wippen en verwisselen