motorcode
-
Wouter99
- Geregistreerd lid
motorcode
Goedenmiddag,
Zaterdag heb ik een saab 9-3 cabrio uit 1998 gekocht. Nu kwam ik thuis achter dat er een 2.3 motor in ligt in plaats van een 2.0. Op kenteken staat wel 2.0. Nu was ik even benieuwd waar ik de motorcode kan vinden van de 2.3, zodat ik uit kan zoeken hoeveel pk hij heeft en wat de acceleratie is.
Iemand een idee?
Zaterdag heb ik een saab 9-3 cabrio uit 1998 gekocht. Nu kwam ik thuis achter dat er een 2.3 motor in ligt in plaats van een 2.0. Op kenteken staat wel 2.0. Nu was ik even benieuwd waar ik de motorcode kan vinden van de 2.3, zodat ik uit kan zoeken hoeveel pk hij heeft en wat de acceleratie is.
Iemand een idee?
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Re: motorcode
Hoe weet je dat het een 2.3 motor is? Er kan een ander kleppendeksel op zitten en dan is dat het enige met 2.3 erop.Wouter99 schreef: ↑do 07 apr, 2022 16:55Nu kwam ik thuis achter dat er een 2.3 motor in ligt in plaats van een 2.0. Op kenteken staat wel 2.0.
Iemand een idee?
-
busy
- Donateur (4x)

De motorcode vind je rechtsonder op het blok in de buurt van de BDP sensor
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Noch 2.3 noch 2.0 hebben een DI cassette, alleen maar een plaatje centraal op het kleppendeksel geschroefd.
En het is precies wat NeufegliseThierry al schreef: dat kleppendeksel kan ook van een andere motor komen. Bij mij is het net omgedraaid: ik heb een 2.0 met de 2.3 aanduiding.
2.3 moet plm 150 pk hebben, de 2.0 131 pk.
En het is precies wat NeufegliseThierry al schreef: dat kleppendeksel kan ook van een andere motor komen. Bij mij is het net omgedraaid: ik heb een 2.0 met de 2.3 aanduiding.
2.3 moet plm 150 pk hebben, de 2.0 131 pk.
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Ook wij hebben een (9-3) cabrio uit 1998.
Op onze kentekencard staat nergens geen 2.0 of 2.3.
De regel "cylinderinhoud" (P.1) geeft aan 2290 cm3.
Op onze kentekencard staat nergens geen 2.0 of 2.3.
De regel "cylinderinhoud" (P.1) geeft aan 2290 cm3.
-
Wouter99
- Geregistreerd lid
Het is een turbo inderdaad. Op het klepdeksel staat inderdaad dat het een 2.3 is. Maar die past dus ook op een 2.0? Ik kan de code noet heel goed lezen, maar het lijkt erop dat er 235 staat.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

De acceleratie is toch vrij eenvoudig te testen zonder de motor code te weten? Die is bijna altijd weggeroest. Zit op het plaatje naast de bdp sensor.Wouter99 schreef: ↑do 07 apr, 2022 16:55Nu was ik even benieuwd waar ik de motorcode kan vinden van de 2.3, zodat ik uit kan zoeken hoeveel pk hij heeft en wat de acceleratie is.
-
viggentroll321
- Donateur

als ie geen turbometertje heeft is het volgens mij een 2.3 met 170pk met een garrett gt17 (vanaf 98)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Een gt17 zit alleen op een t7.viggentroll321 schreef: ↑za 09 apr, 2022 17:26als ie geen turbometertje heeft is het volgens mij een 2.3 met 170pk met een garrett gt17 (vanaf 98)