Storing in (waarschijnlijk) brandstofsysteem VERHOLPEN

1993-2002
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijs67
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Storing in (waarschijnlijk) brandstofsysteem VERHOLPEN

Bericht door Thijs67 » vr 30 jul, 2021 9:25

Een paar jaar geleden was er bij mij Cabrio 2.3i uit 1998 een hardnekkig brandstof gerelateerd probleem.
Alle bekende zaken zijn toen nagelopen (vacuum/ drukverdeler/ LMM etc.) en waar nodig vervangen. Het bleek uiteindelijk een zeer slecht gemonteerde/ gerepareerde brandstofpomp te zijn geweest. Vanwege die toen recent (2018) uitgevoerde reparatie was dat het laatste ding waar we (de garage en ik) aan dachten.
Alsnog de gehele brandstofpomp vervangen (2020) en sindsdien 20k km zonder problemen gereden.
Enkele weken geleden ontstond echter af en toe een hikje en een CE lampje. Dat werd snel erger en drie weken terug zo erg dat ik de auto hortend en stotend op de oprit heb gezet en een afspraak gemaakt met de (lokale) garage die mij eerder prima heeft geholpen. Deze week lukte het niet om de Saab goed uit te lezen en blijkt dat zijn uitleescomputer stuk is :(
En nu verwijst hij eigenlijk door naar een specialist. Ik woon in Den Dolder en wil er eigenlijk niet te ver mee rijden, dat lukt haast niet.
Nu mijn vraag:
Is er in de omgeving van Den Dolder (Soest/Amersfoort/Bilthoven) een betrouwbare Saab specialist?
Rhenen weet ik, maar is toch wat ver met een niet rijdende auto, Huijg Utrecht bestaat niet meer. Saab Soest (Swedish carparts) ken ik verder niet maar daar heb ik van de vorige eigenaar wel eens een minder goed succesverhaal van gehoord...

Wie kan mij helpen aan een goed adres in de buurt (zeg maar op sleepafstand) waar Sabie in goede handen is?

Edit: de motor loopt slecht stationair. Pendelt tussen 500 en 1500 rpm en slaat ook regelmatig af. Rijdend voel je de motor soms inhouden en dan ook plotseling weer vermogen geven. Volgens de monteur zijn de klachten niet goed te linken aan een defecte LMM.


Gebruikersavatar
Thijs67
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Storing in (waarschijnlijk) brandstofsysteem VERHOLPEN

Bericht door Thijs67 » za 31 jul, 2021 18:19

Na het uitwisselen van de LMM met een gebruikte van de SaabHobbyClub Amersfoort rijdt 'ie weer zoals het hoort.
Ook de bougies vervangen (zaten verkeerde types Bosch in) en dat maakt dat de auto weer beter oppakt en beter stationair draait.
Top! En met dank aan de mannen van de Hobbyclub!

Plaats reactie