Dag Saab'ers.
Helaas een P1312 code op mijn 9-3 gekregen. Eerste way to go lijkt mij dus de bougies en bobine van Cylinder 1&2 vervangen.
Heeft iemand nog tips / goede ervaringen met specifieke merken bougies en/of bobine?
Hoor het graag!
Job
aanrader bougies & bobine Saab 9-3 2.OT (2002) na P1312 melding
-
busy
- Donateur (4x)

Re: aanrader bougies & bobine Saab 9-3 2.OT (2002) na P1312 melding
Bobine is een blok en cylinders niet afzonderlijk te vervangen. Bij nieuwe DI cassette altijd je bougies vervangen
-
evo
- Donateur (2x)

Ik raad voor normale applicaties de NGK BCPR7ES 11 aan.
-
Jobbajobu
- Geregistreerd lid
Oke! thanks voor je comment. Je bedoelt dat de bobine eigenlijk altijd 4 op rij is? zoals deze: https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=896028 ... f=94077811busy schreef: ↑di 27 jul, 2021 23:06Bobine is een blok en cylinders niet afzonderlijk te vervangen. Bij nieuwe DI cassette altijd je bougies vervangen
Bougies vervangen was sowieso het plan
-
Jobbajobu
- Geregistreerd lid
Klinkt goed! Ga er naar kijkenevo schreef: ↑wo 28 jul, 2021 0:09Ik raad voor normale applicaties de NGK BCPR7ES 11 aan.
-
koenalmelo
- Geregistreerd lid
Altijd een DI-cassette dus 4 bobines in een rail.
Aangezien je een MY02 Saab 9-3 hebt heb je het Trionic 7 systeem en altijd een zwarte DI-cassette.
Koop er 1 van SEM of NGK deze zijn OEM.
Aangezien je een MY02 Saab 9-3 hebt heb je het Trionic 7 systeem en altijd een zwarte DI-cassette.
Koop er 1 van SEM of NGK deze zijn OEM.
-
Jurgen
- Geregistreerd lid
altijd Originel DI cassette monteren en Originele (NGK) bougies!
ga alsjeblieft niet voor gebruikt via marktplaats, want een week rijden en het lampje brand.
en ga ook niet voor Imitatie, is goedkoper, maar binnen een jaar weer kapot met de gekste storingen.
nieuw en origineel Saab, kost iets meer , maar op de lange(re) termijn goedkoper ...
ga alsjeblieft niet voor gebruikt via marktplaats, want een week rijden en het lampje brand.
en ga ook niet voor Imitatie, is goedkoper, maar binnen een jaar weer kapot met de gekste storingen.
nieuw en origineel Saab, kost iets meer , maar op de lange(re) termijn goedkoper ...
-
ReinO
- Donateur (2x)

en waarom niet 2e hands: je weet niet hoe er mee gereden is. Te lang doorrijden met defecte bougies beschadigt de DI.