Uit- en insleutelen nieuwe aircopomp 9-3 2001
-
%%123
- Geregistreerd lid
Uit- en insleutelen nieuwe aircopomp 9-3 2001
Wie kan mij vertellen hoe lang en gemiddelde garagist erover doet om een aircopomp van een 9-3 2001 2.0t er uit- en in te sleutelen? Is het handig om bepaalde werkzaamheden gelijk mee te nemen? Zoals bijv. multiriem + rollen? Hoeveel tijd zou dat extra zijn?
-
PeterJanssen
- Donateur

Re: Uit- en insleutelen nieuwe aircopomp 9-3 2001
Pomp zelf is na leegmaken systeem minder dan een uur. Dan systeem weer vullen.
Maar, wat is de reden van pompvervanging? Versleten? Dan kan er troep in het systeem gekomen zijn en is het verstandig te laten spoelen. Dan is het handig het expansieventiel te vervangen.
Altijd de droger vervangen.
Behalve leegmaken, spoelen, vullen best zelf te doen
Maar, wat is de reden van pompvervanging? Versleten? Dan kan er troep in het systeem gekomen zijn en is het verstandig te laten spoelen. Dan is het handig het expansieventiel te vervangen.
Altijd de droger vervangen.
Behalve leegmaken, spoelen, vullen best zelf te doen
-
%%123
- Geregistreerd lid
Dank voor de reactie. De reden van vervanging is omdat hij meer geluid maakt dan normaal. Koelt nog wel goed. Is dus preventief. Met de droger ook de condensor vervangen? Of is alleen droger vervangen "penny wise, pound foolish?"
-
PeterJanssen
- Donateur

Als de condensor nog goed is en geen schade heeft zie ik geen reden tot vervangen. De droger is tevens filter, niet duur, dus als het systeem open is gewoon vervangen. 
-
%%123
- Geregistreerd lid
Super bedankt. Ik ga een boodschappenlijst maken.