De stootstrips op de portieren van mijn Saab Cabrio uit 2002 zijn door een vorige eigenaar verkeerd gemonteerd en wijken. Wie kan mij vertellen hoe dit gemonteerd moet worden? Wellicht heeft iemand een tekening uit een werkboek. Ik zie dat die witte bussen voor ongeveer 2 euro per stuk te bestellen zijn. Maar ook in twee versies. Wie heeft er tips voor mij?
Maurits
Montage stootstrips
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Montage stootstrips
Heb je de deurbekleding als eens gedemonteerd en achter de grijze folie gekeken met een (zak)lamp? Dan kun je misschien zien welk type klemmen er zitten en of die wel de goeie zijn. Of is roest wellicht de oorzaak dat het niet strak langs het oppervlak blijft zitten?
Als je MY doorgeeft, wil ik wel voor je in de EPC kijken, welke clips waar horen te zitten. Dan weet je welke je moet bestellen.
Als je MY doorgeeft, wil ik wel voor je in de EPC kijken, welke clips waar horen te zitten. Dan weet je welke je moet bestellen.
-
Maup_9000CS
- Donateur

Re: Montage stootstrips
Goede tip. Nee ik heb nog niet aan de binnenkant van de deuren gekeken. Verwacht geen roest. Zo te zien zijn portieren ooit overgespoten en strips verkeerd teruggezet. Gaat om Saab Cabrio van april 2002.