Sportonderstel???

1993-2002
Plaats reactie
WoutOverijssel
Geregistreerd lid

Sportonderstel???

Bericht door WoutOverijssel » vr 12 feb, 2021 2:18

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb net een 900ng aangeschaft uit 1996. Na wat brochures te hebben doorgelezen kwam ik tegen dat er blijkbaar een sport onderstel was. Dit onderstel werd geleverd met de 16" viking velgen als ik het dus goed begrijp. Maar wat is het verschil tussen het normale onderstel en het "sport" onderstel, en hoe kun je dit zien?

Afbeelding

Groeten Wout

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Sportonderstel???

Bericht door Steve-O » vr 12 feb, 2021 9:30

De codes op dit plaatje dat ergens onder je motorkap te vinden moet zijn, geeft hier informatie over.
Ik heb alleen even geen linkje naar de lettercodes die je daar aan kunt treffen bij de hand.

Afbeelding

Maar als je op deze pagina je VIN-nummer invoert, rolt alle info over hoe je SAAB van de band is gerold er zo uit. Tot in detail.
https://shop.speedparts.se/en/pages/vin-checkup.html

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 12 feb, 2021 9:32

welkom hier Wout.
er zullen forummers zijn die dit precies weten. gaat het je om het weten of wil je zelf
je auto (laten) verbeteren?
er valt veel te doen -voor weinig geld- om de wegligging te verbeteren. vaak gaat dat wel gepaard
met het verdwijnen van het zwevend tapijt gevoel .

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 12 feb, 2021 9:38

Daar heeft ReinO gelijk in.

Je kunt wel kijken of je de orginele gekleurde labels nog op je veren terugvindt. Soms moet je daar voorzichtig wat vuil afvegen met je vinger.
Als je die nog aantreft, heb je een redelijke kans dat je nog met de orginele veren rondrijdt. Wat gezien de leeftijd de auto zweveriger maakt dan hij ooit was.

Plaats reactie