dilemma

1993-2002
Plaats reactie
el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

dilemma

Bericht door el-barro » di 19 jan, 2021 15:58

graag jullie mening over een dilemma die ik heb:

ik rijd nu een zwarte Saab 9-3 SE uit 2002, met 295.000 op de teller.
30.000 geleden een nieuwe koppeling in gegaan en schokbrekers achter vervangen, trekhaak en houten dash geplaatst.
nog geen 5.000 kilometer geleden nieuwe (revisie) dynamo en een gebruikte al eens gereviseerde turbo.
nog geen 300km geleden een lederen interieur (van Orphy) geplaatst.
auto is niet strak rondom, wat deukjes en krasjes in bumper en een lelijke deuk in de c stijl waar de gasveer tussen de klep heeft gezeten.
roestplek onder de bodem bij de dop voetencompartiment.

Nu is mijn zwager voornemens zijn Hazelnut Saab 9-3 SE uit 2002 bekend uit dit: viewtopic.php?f=43&t=160279 topic te gaan verkopen.
De auto heeft hij gekocht bij de Saabhobbyclub een 30.000km geleden, daar is ook een nieuwe koppeling geplaatst, turbo gecontroleerd en auto technisch in orde gemaakt.
de auto is wel wat vermoeid, de radio doet het niet, cd speler wel, display ACC valt weg, stuur trilt bij 80km/h, achterwielkastrand heeft beginnende bobbeltjes op de bekende plek.
werkende radio (moet wel ingeprogrammeerd worden) en een trekhaak worden er los bij geleverd.

het dilemma is nu, ga ik mijn eigen auto houden waarvan ik weet dat deze technisch in orde is, of ga ik de spullen die ik wil houden overzetten en de meest begerenswaardige 9-3 kleur rijden, al moet er dan weer behoorlijk wat tijd in worden gestoken om de puntjes op de i te zetten.
Ik zelf denk dat de auto's aan verkoopwaarde aardig gelijk zitten, maar wat is de waarde (op Marktplaats) nu voor soortgelijke auto's?

Afbeelding

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: dilemma

Bericht door busy » di 19 jan, 2021 16:05

In deze auto zit een motor die dan nu ongeveer 210.000km gelopen heeft. Heb de Saab onderhanden gehad destijds.

Als je Saab technisch goed is en verder weinig werk behoeft zou ik deze gewoon houden. Of je moet perse wat anders willen en Hazelnut willen rijden.

R1c0
Geregistreerd lid

Bericht door R1c0 » di 19 jan, 2021 16:10

Het is maar net wat je zelf wil

Financieel lijkt mij je eigen auto houden beter (je weet wat de gebreken zijn) bij de andere auto moet je geld investeren om hem fatsoenlijk te maken.

Maarja als die verder mooier is en je wil die graag en je hebt er genoeg geld voor over om hem te fixen

Tja het is persoonlijk

Harrie1971
Donateur
Donateur

Bericht door Harrie1971 » di 19 jan, 2021 17:22

Je verandert alleen maar van kleur en model en offert een boel zekerheid op. Auto's beide ruim onder de 2k waard. Waarom zou je??

alex75
Geregistreerd lid

Bericht door alex75 » di 19 jan, 2021 18:48

Of je moet de ruimte hebben om te stallen en te schorsen...
verlies je niks, kan je er lekker aan klussen en dan later alsnog besluiten

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » di 19 jan, 2021 19:05

Voor minder dan 300 euro staat je auto een jaar droog gestald bij veel caravanstallingen.
Dat geeft je bedenktijd, zodat je achteraf geen spijt krijgt.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » di 19 jan, 2021 19:38

Uhm..... hazelnut.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 19 jan, 2021 20:15

Ja, doe mij maar een zwarte.... ;-)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 19 jan, 2021 20:34

Je moet je oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe zijn ingelopen :roll:

dus: de zwarte schorsen/stallen en kijken hoever je komt met de hazelnut, dan de hazelnut weg doen en de zwarte uit de schorsing halen.

Let op met trillingen in het stuur, dit is soms iets heel simpels als banden en/of uitlijnen, maar meestal niet en eindig je met alle onderstelrubbers, veren en dempers, aandrijfassen en dergelijke, en de kans bestaat zelfs dat je het er niet uit krijgt......

eigenlijk vind ík het geen dilemma 8)

een vermoeide auto zou ik laten staan als ik er een frissere voor weg moet doen.

Plaats reactie