ik rijd nu een zwarte Saab 9-3 SE uit 2002, met 295.000 op de teller.
30.000 geleden een nieuwe koppeling in gegaan en schokbrekers achter vervangen, trekhaak en houten dash geplaatst.
nog geen 5.000 kilometer geleden nieuwe (revisie) dynamo en een gebruikte al eens gereviseerde turbo.
nog geen 300km geleden een lederen interieur (van Orphy) geplaatst.
auto is niet strak rondom, wat deukjes en krasjes in bumper en een lelijke deuk in de c stijl waar de gasveer tussen de klep heeft gezeten.
roestplek onder de bodem bij de dop voetencompartiment.
Nu is mijn zwager voornemens zijn Hazelnut Saab 9-3 SE uit 2002 bekend uit dit: viewtopic.php?f=43&t=160279 topic te gaan verkopen.
De auto heeft hij gekocht bij de Saabhobbyclub een 30.000km geleden, daar is ook een nieuwe koppeling geplaatst, turbo gecontroleerd en auto technisch in orde gemaakt.
de auto is wel wat vermoeid, de radio doet het niet, cd speler wel, display ACC valt weg, stuur trilt bij 80km/h, achterwielkastrand heeft beginnende bobbeltjes op de bekende plek.
werkende radio (moet wel ingeprogrammeerd worden) en een trekhaak worden er los bij geleverd.
het dilemma is nu, ga ik mijn eigen auto houden waarvan ik weet dat deze technisch in orde is, of ga ik de spullen die ik wil houden overzetten en de meest begerenswaardige 9-3 kleur rijden, al moet er dan weer behoorlijk wat tijd in worden gestoken om de puntjes op de i te zetten.
Ik zelf denk dat de auto's aan verkoopwaarde aardig gelijk zitten, maar wat is de waarde (op Marktplaats) nu voor soortgelijke auto's?