Motorkap ontgrendelkabel vervangen
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Motorkap ontgrendelkabel vervangen
Het haakje van mijn motorkap-ontgrendel-kabel is afgebroken. Kan de kap nu dus alleen openen met een tang en dat hoort niet. Nu heb ik even in het illustere Saab-PDF gekeken, maar moet ik om de kabel te vervangen inderdaad het gehele linker-spatbord vervangen
Enorme klus voor zo'n kabeltje....
-
trikie
Ik zou het eenvoudiger oplossen:aan de motorkapsloten de kogeltjes losmaken(inbus 3mm dacht ik),de kabel er langs binnen uit trekken.
Enkel de kabel,de geleding op zij plaats laten.
De nieuwe kabel licht invetten en terug in de geleiding schuiven,kogeltjes
op de juiste plaats terug vastschroeven.
Succes!!!!

Enkel de kabel,de geleding op zij plaats laten.
De nieuwe kabel licht invetten en terug in de geleiding schuiven,kogeltjes
op de juiste plaats terug vastschroeven.
Succes!!!!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Baaas
- Donateur (2x)

Re: Motorkap ontgrendelkabel vervangen
Ik moet de kabel motorklep-sluiting ook vervangen; hoe verwijder je de binnenkant van de wielkuip ?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Waarom zou je die moeten verwijderen? Als ik het goed herinner, loopt de kabel onderlangs je watergoot richting schutbord.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik denk dat die aanname ontstaat door de laatste post van Gele aero waar staat dat hij de binnenkuip heeft gedemonteerd om de kabel te vervangen...Jungleman schreef: ↑za 23 jan, 2021 18:23Waarom zou je die moeten verwijderen?
Overigens zit 'ie met een zooitje plaatschroefjes vast en op de draadeindjes van de wielkastrand. Die rand moet je dus ook demonteren om de binnenkuip eruit te halen. Verder wijst het redelijk voor zich, het ding bestaat uit twee delen die aan de bovenkant rond de veerpoot bij elkaar komen.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Hoog tijd dat ik weer eens aan een 9000 ga rommelen