Toen ik in het voorjaar op vakantie ging begaf de multi V riem het, niet dat deze was gebroken maar een gedeelte was in de lenge er afgescheurd (zeg maar een groef). Die zaterdag met veel moeite nog een nieuwe kunnen bemachtigd en er omheen geplaatst en op vakantie gegaan. Het was een riem die er al zo'n 60000km omzat. Alla kan gebeuren.
Nu gedurende de afgelopen week op vakantie in Frankrijk overkwam mij het weer hetzelfde

, echter deze riem zit er pas een 15000km op.

Nu had ik wat meer tijd om het een en ander even wat nauwkeuriger te bekijken en heb ik gecontroleerd of er soms dingen wat speling hadden waardoor deze misschien scheef gingen staan waardoor de riem er van af kon lopen, niets kunnen vinden.

De riem was een V verschoven naar het motorblok op mijn airco pulley.
Nieuwe riem er opgezet (had na de vorige ervaring al een reserve bij mij). Wat mij toen opviel is dat de automatische riemspannerrol niet beplaald rustig staat maar nog al wat heen en weer gaat terwijl er niet te zien is dat een van de andere rollen en pulleys waarover de riem gaat uit het lood staan en deze onrust op de spanner veroorzaakt.
Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring rond dit probleem en weet misschiien wat de oorzaak is dat de riem er naast schiet. Riemspanner niet goed?