Bandenadvies
-
Abel
- Geregistreerd lid
Bandenadvies
Ja ik leef nog. Tijd niks van me laten horen, maar nu ben ik uit mijn winterslaap.
Volgende vraag aan jullie:
Wat is de beste bandenkeus (zomer) voor mijn 9000 CSE 2.3 turbo uit 96. Eind vorig jaar geimporteerd uit zwitserland. Zoals daar gewoon zaten er twee sets lichtmetaal bij (originele Saabvelgen). De winterbanden nog in perfecte staat, de zomerbanden bijna versleten.
Momenteel zitten er Michelin Energys onder (205/65 15).
Daarnaast zoek ik nog een paar onderdelen, zie ook onder <onderdelen gevraagd>
Graag jullie deskundige advies.
Abel
Wat is de beste bandenkeus (zomer) voor mijn 9000 CSE 2.3 turbo uit 96. Eind vorig jaar geimporteerd uit zwitserland. Zoals daar gewoon zaten er twee sets lichtmetaal bij (originele Saabvelgen). De winterbanden nog in perfecte staat, de zomerbanden bijna versleten.
Abel
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Re: Bandenadvies
Die Michelins zijn niet echt wat het zou moeten zijn.
Ik rij momenteel met Goodyear Eagle F1 GS-D3's. Ben er zeeer content van. Ze zijn stil, hebben ongeloofelijk veel grip (droog én nat) maar natuurlijk betaal je daar een prijs voor, ze slijten snel en goedkoop zijn ze ook niet.
Ik rij momenteel met Goodyear Eagle F1 GS-D3's. Ben er zeeer content van. Ze zijn stil, hebben ongeloofelijk veel grip (droog én nat) maar natuurlijk betaal je daar een prijs voor, ze slijten snel en goedkoop zijn ze ook niet.
-
easy
- Geregistreerd lid
Ga voor Toyo Proxes T1-S , een betaalbare band met zeer veel grip. Echter, nog voor de winter zullen ze alreeds weer versleten zijn. -+ 15000 KM 
-
op
- Donateur (4x)

Ik vond de michelin energys een paar jaar geleden een prima band voor de 9000. Ik heb er 60.000 km mee gereden voordat ze aan vervanging toe waren. Was geen turbo......
Volgens mij zijn de michelins die nu energy heten anders, het profiel ziet er anders uit, de oude hadden een groef in het midden van het profiel.
Ik heb nu michelin primacy onder m'n 9-5 en daar ben ik niet zo over te spreken. Kan ook aan de auto liggen, de 9000 had een strakkere en voor mij prettigere wegliggining.
Michelin is wel het advies van de dealer, en ze gaan lang mee.
Kwikfit heeft ze in de aanbieding op dit moment, tot en met a.s. zaterdag en je kan ook eens op www.autobandenmarkt.nl kijken
Volgens mij zijn de michelins die nu energy heten anders, het profiel ziet er anders uit, de oude hadden een groef in het midden van het profiel.
Ik heb nu michelin primacy onder m'n 9-5 en daar ben ik niet zo over te spreken. Kan ook aan de auto liggen, de 9000 had een strakkere en voor mij prettigere wegliggining.
Michelin is wel het advies van de dealer, en ze gaan lang mee.
Kwikfit heeft ze in de aanbieding op dit moment, tot en met a.s. zaterdag en je kan ook eens op www.autobandenmarkt.nl kijken
-
B235R
- Lid van verdienste
wat de beste keus is, wat wil je graag veel grip of veel comfort of een lange levensduur....Abel schreef: Volgende vraag aan jullie:
de maat moet denk ik 205/60r15 zijn
-
Abel
- Geregistreerd lid
Wat ik wil: veel comfort (vooral stil) en lange levensduur.B235R schreef:wat de beste keus is, wat wil je graag veel grip of veel comfort of een lange levensduur....Abel schreef: Volgende vraag aan jullie:
de maat moet denk ik 205/60r15 zijn
Grip is voor mij niet belangrijk, omdat deze auto (voor mij tenminste) uitnodigt tot ontspannen rijden
-
Garrett
- Lid van verdienste
definitief toyo's kan ik je verzekeren... onderstaande midmotor achterwielaandrijver was letterlijk niet meer uit het gareel te krijgen na montage van brede Toyo's (inrijsnelheid klaverblad 120 km/h exit snelheid 170 km/h).
Fun was er helaas ook vanaf want zelfs driften was niet meer mogelijk...
Fun was er helaas ook vanaf want zelfs driften was niet meer mogelijk...
-
Garrett
- Lid van verdienste
Alleen het profiel al! Schitterend toch? PLAKRUBBBEERRRRR

ps: dit zijn restauratiefoto's dus hou je commentaar voor je

ps: dit zijn restauratiefoto's dus hou je commentaar voor je
-
Injectie
- Moderator
Wanneer is ie klaar. Want deze foto's zijn veelbelovend.
Abel ikzelf ben erg te spreken over de Bridgestone Potenza RE 720 die ik nu onder mijn auto heb zitten. Redelijk geprijsd en goed in de omgang. Ca 14.000 Km nu en nog geen extreme slijtage. (Ondanks mijn sportieve rijstijl)
Abel ikzelf ben erg te spreken over de Bridgestone Potenza RE 720 die ik nu onder mijn auto heb zitten. Redelijk geprijsd en goed in de omgang. Ca 14.000 Km nu en nog geen extreme slijtage. (Ondanks mijn sportieve rijstijl)
-
Garrett
- Lid van verdienste
hij is allang klaar en helaas ook allang weer verkocht voor te weinig geld....
Hier een foto bij de nieuwe eigenaar... Hoop plezier aan gehad zeg!

Hier een foto bij de nieuwe eigenaar... Hoop plezier aan gehad zeg!
-
Abel
- Geregistreerd lid
Abel schreef:Ja ik leef nog. Tijd niks van me laten horen, maar nu ben ik uit mijn winterslaap.
Ik hoor het al (overigens bedankt voor jullie reacties): met banden is het net als met vrouwen: de één wil ze slijtvast, de ander wil het liefste met ze gummen, weer een ander houdt van goedkoop................en ik ga voor comfortabel en geluidsarm. Erg persoonlijk dus. Het voordeel van vrouwen boven banden is dat je met banden geen gratis proefrit kan maken.
Komende week ga ik serieus op zoek en jullie horen de uitkomst wel
(op zoek naar banden)
Abel
-
Abel
- Geregistreerd lid
Vandaag banden gekocht en veel van jullie (goede) adviezen in de wind geslagen: op advies van verstokte saabrijder (sinds 1968 alleen maar Saabs gereden) heb ik Michelin Energys E3A (?) gezet voor een mooi prijsje (400). En nu maar hopen dat ze goed bevallen.
Abel
Abel