Lampje cruise control brandt niet

1984-1997
Plaats reactie
Bluebaas
Geregistreerd lid

Lampje cruise control brandt niet

Bericht door Bluebaas » wo 17 dec, 2025 21:59

Hallo allemaal,
Heb recentelijk alle lampjes van de kilometertellerunit vervangen.
Alleen voor het lampje met de groene fitting (vanuit rijrichting rechts onder) had ik geen vervanging dus die maar weer teruggeplaatst. En wat denk je? Lampje cruise control brandt niet meer! Kan het zo zijn dat dit lampje van het cruise control is? Zo,ja weet iemand wat voor lampje dit is? De standaard 1,2 watt lampjes passen niet. Ook de 2,3 watt geprobeerd, nop. Bij alle mij bekende leveranciers gekeken Niets kunnen vinden. Iemand een tip?
PS> De cruise control functioneert naar behoren

limburg
Geregistreerd lid

Re: Lampje cruise control brandt niet

Bericht door limburg » wo 17 dec, 2025 23:47

Waar de "warning lights" zitten kan je bij een MY97 1 lampje met bajonetfitting van buitenaf vervangen, die van de alternator (dynamo). De fitting hiervan is groen, ik neem aan dat je deze bedoelt en niet een van de lampjes aan de andere kant van de printplaat?

CC lampje zit aan de andere kant van de printplaat.

Bluebaas
Geregistreerd lid

Bericht door Bluebaas » do 18 dec, 2025 22:22

Ja die bedoel ik. Is deze van de dynamo? Niet van de cruise control?

Bluebaas
Geregistreerd lid

Bericht door Bluebaas » do 18 dec, 2025 22:34

Zittend achter het stuur zit het lampje van de cruisecontrol rechts onder, uiterst rechts

limburg
Geregistreerd lid

Bericht door limburg » do 18 dec, 2025 23:27

CC lampje zit inderdaad helemaal rechts vanuit bestuurders positie gezien (wel boven lampje achterruitverwarming). Dat lampje kom je zonder openschroeven niet bij.
"Dynamo" lampje ?9groen fitting) heb je snel getest..

Bluebaas
Geregistreerd lid

Bericht door Bluebaas » zo 21 dec, 2025 1:10

Ja lampje (groene fitting) is van de accu/dynamo. Rechts daarvan zit het cc lampje. Heb van een reserve kilometerteller unit de prntplaat er afgeschroefd. Nu blijken al die lampjes met (female) pennetjes opde printplaat te zitten Je kan ze zo met fitting en al van de printplaat trekken. Reserve lampjes genoeg dus. Gaat helemaal goed komen. Dank voor het meedenken

Plaats reactie