Inhouden koude motor ( probleem verholpen )

1984-1997
Plaats reactie
holtwark
Geregistreerd lid

Inhouden koude motor ( probleem verholpen )

Bericht door holtwark » do 21 nov, 2024 19:56

Saab 9000 CS 1992 B202 I

Vraagje aan de 9000 kenners hier. Als ik s' ochtends vroeg wegrijd, rij ik de straat uit en kom ik op een weg waar ik 50 mag. Als ik dan doorschakel van 1 naar 2 en van 2 naar 3 merk je dat de auto erg inhoud, net alsof je geen gas geeft. Soms is het wat heftiger en is het net alsof er iemand remt, echt prettig is dat niet. Als ik 800 meter verderop bij een stoplicht sta, en weer wegrijd is het probleem over, dus het gebeurt alleen als de motor echt nog helemaal koud is.
Ontsteking goed , nieuwe bougies , temp. sensor vervangen.
Probleem LMM ???

Iemand een idee ?

Carroda
Geregistreerd lid

Re: Inhouden koude motor

Bericht door Carroda » za 23 nov, 2024 20:51

Ik zou eerder de koelwatersensor of de 5e injector in verdacht hebben. 🤔

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » zo 24 nov, 2024 0:41

Als de auto inhoud is dat tijdens dat je de koppeling indrukt? Valt dan het toerental terug?
Vraagje gebruik je je handrem ook als het koud is? Kan zijn dat die beetje blijft plakken, bij het stoplicht heb je geremd en is de boel warm, en komt los.
Zomaar een ideetje

holtwark
Geregistreerd lid

Bericht door holtwark » zo 24 nov, 2024 13:12

Tim ; Verdachte was inderdaad de koelwatersensor die ik heb laten vervangen. Aanvankelijk loste dit het probleem niet op.

Ik heb de LMM en het gehele inlaat traject goed gereinigd en de accu tijdelijk los gekoppeld voor een ECU reset.
Weet niet zeker of de waarde van de kapotte koelwatersensor nog in het adaptief geheugen van de ECU zat.
Nu 3 dagen achtereen koude start en stukje rijden. Motor houdt niet meer in en alles is weer zoals het hoort te zijn.

Plaats reactie