Voorpoot Saab 9000
-
Bluebaas
- Geregistreerd lid
Voorpoot Saab 9000
Hallo allemaal,
Ga de voorpoten van mijn Saab 9000 CSE, 2,3 turbo automaat, 1997 (Anniversary) vervangen.
Dit houdt in : steunlager, veer en schokdemper. Onderdelen zijn binnen
Nu vraag ik mij af, hoort er onder en boven de veer geen rubberen beschermring te zitten?
Spullen zijn gekocht bij R en D, maar er zaten geen rubberringen bij. Hoort dat zo?
Wie helpt mij uit de brand. Alvast hartstikke bedankt voor tips, adviezen , etc.
Ga de voorpoten van mijn Saab 9000 CSE, 2,3 turbo automaat, 1997 (Anniversary) vervangen.
Dit houdt in : steunlager, veer en schokdemper. Onderdelen zijn binnen
Nu vraag ik mij af, hoort er onder en boven de veer geen rubberen beschermring te zitten?
Spullen zijn gekocht bij R en D, maar er zaten geen rubberringen bij. Hoort dat zo?
Wie helpt mij uit de brand. Alvast hartstikke bedankt voor tips, adviezen , etc.
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
-
jpprins
- Geregistreerd lid
-
rademaker
- Donateur (6x)

Re: Voorpoot Saab 9000
Dat vulstuk met art nr. 4195327 heb ik in 3D geprint op voorraad, kwaliteit is zeer stevig.
-
busy
- Donateur (4x)

Nieuw en origineel nog te koop: https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... /RD4195327
-
Bluebaas
- Geregistreerd lid
Mensen ,
Super bedankt voor de info. Kan zo verder
Koos, ben zeer benieuwd naar je ervaring met de kunststof ring.
Wil je mij (ons) op de hoogte hoeden?
Super bedankt voor de info. Kan zo verder
Koos, ben zeer benieuwd naar je ervaring met de kunststof ring.
Wil je mij (ons) op de hoogte hoeden?
-
jpprins
- Geregistreerd lid
ik modelleer en print die ringen uit, in eerste instantie voor mezelf, maar je kunt ze idd dan ook via Koos kopen.
Binnenkort ga ik mijn veerpoot weer demonteren, dan zal ik ook zien hoe die zich gehouden heeft.
Ik verwacht niet dat hij stuk gegaan is, maar ik ben zelf toch wel benieuwd!
Het kan wel een paar weekjes duren voor ik eraan toe ben alleen.
Ik had dat gedaan in de hoop dat het wat meer comfort zou kunnen geven dan die metalen ringen omdat de 9000 richels in het wegdek nogal duidelijk doorgeeft, maar objectief kan ik daar toch niet iets met zekerheid over roepen.
Ik heb nog meer onderdelen geprint trouwens, zoals de rubbers voor de achterveren 8950438.
Overigens is er een edit functie in je posts (potloodje knop rechtbovenin) dan kun je spelfouten alsnog verbeteren.
Binnenkort ga ik mijn veerpoot weer demonteren, dan zal ik ook zien hoe die zich gehouden heeft.
Ik verwacht niet dat hij stuk gegaan is, maar ik ben zelf toch wel benieuwd!
Het kan wel een paar weekjes duren voor ik eraan toe ben alleen.
Ik had dat gedaan in de hoop dat het wat meer comfort zou kunnen geven dan die metalen ringen omdat de 9000 richels in het wegdek nogal duidelijk doorgeeft, maar objectief kan ik daar toch niet iets met zekerheid over roepen.
Ik heb nog meer onderdelen geprint trouwens, zoals de rubbers voor de achterveren 8950438.
Overigens is er een edit functie in je posts (potloodje knop rechtbovenin) dan kun je spelfouten alsnog verbeteren.
-
jpprins
- Geregistreerd lid
-
jpprins
- Geregistreerd lid
-
Bluebaas
- Geregistreerd lid
Dat ziet er inderdaad goed uit. Nu nog een duurtest van ca. 100K ?
Zit nog met een vraag. Na montage kreunt het voorin een beetje. Heb de bouten van het steunlager al wat strakker aangehaald maar nog steeds niet kreunvrij. Hoe strak mag ik ze aanhalen? Is er een voorgeschreven aanhaalmoment bekend.?
Hoort het graag
Zit nog met een vraag. Na montage kreunt het voorin een beetje. Heb de bouten van het steunlager al wat strakker aangehaald maar nog steeds niet kreunvrij. Hoe strak mag ik ze aanhalen? Is er een voorgeschreven aanhaalmoment bekend.?
Hoort het graag
-
jpprins
- Geregistreerd lid