Om het andere nu gaande ABS-topic niet te vervuilen maar even een eigen topic. Hoe krijg je de connector van de ABS-computer helemaal los? Aan de kant van de metalen beugel krijg ik 'm los, maar aan de kabelkant blijft ie op een of andere manier vast zitten. Het ABS-lampje heeft kuren, de ene keer gaat het na het starten na een paar seconden uit, de andere keer blijft het branden. Is geen peil op te trekken. Heb het leidingnet van sensoren tot connector nog niet kunnen controleren omdat ik die connector niet los kreeg. Is de computer MY'94 uitwisselbaar met MY'97?
Alex
ABS-lampje aan of uit vanaf start
-
beekemm
- Geregistreerd lid
Re: ABS-lampje aan of uit vanaf start
Mijn 94 9000 heeft ook ABS-problemen, het is de pedaalpositiemeters volgen de tech, ding zit in de servo, schoonmaken van de stekkers schijnt evt een remedie te zijn, en ze dan tegen vocht beschermen,
ik heb wat aan de draden getrokken en de fout was een tijd weg, je komt er alleen lastig bij zit rechts onder zekeringkastje / remolie reservoir,
ik heb wat aan de draden getrokken en de fout was een tijd weg, je komt er alleen lastig bij zit rechts onder zekeringkastje / remolie reservoir,
-
9000-95
- Donateur

Probeer als het lampje niet uitgaat eens om contact weer uit te zetten, even te wachten en dan opnieuw op contact. Gaat het dan wel altijd uit, dan wordt de systeemdruk niet snel genoeg gehaald. Kan meerdere oorzaken hebben. Pomp, druksensor, hele oude remvloeistof etc.
Maar beste is uitlezen mocht het geen wiel sensor zijn. Anders wordt het echt giswerk.
Stekkers op het abs blok een keertje onder handen nemen met wat contact spray kan nooit kwaad.
Die ecu stekker zit dacht ik ingehaakt aan de andere kant. Helemaal weg kantelen om hem los te krijgen. Maar ik kan me vergissen, is lang geleden.
Maar beste is uitlezen mocht het geen wiel sensor zijn. Anders wordt het echt giswerk.
Stekkers op het abs blok een keertje onder handen nemen met wat contact spray kan nooit kwaad.
Die ecu stekker zit dacht ik ingehaakt aan de andere kant. Helemaal weg kantelen om hem los te krijgen. Maar ik kan me vergissen, is lang geleden.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Gisteren en vandaag de niet al te jonge remolie vervangen door verse. Lampje bleef tot nu toe op één stukje na uit, maar toen ik de motor stopte en weer startte ging het goed. Morgen keuring, nog maar even een kaarsje branden.
Alex
Alex
-
beekemm
- Geregistreerd lid
ABS mag branden bij de APK de auto is ouder dan 2018 en dan is het een reparatieadvies punt maar geen afkeur
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Of dat hier in Noorwegen ook zo is weet ik niet, maar het remolie verversen heeft geholpen. Geen brandend lampje meer
.
Alex
Alex