Vandaag wederom Saab 9000 CS 2.0 bj.1996 afgekeurd op de CO. Helaas heb ik dit fenomeen elk jaar van af het moment dat ik de auto kocht 4 jaar geleden. Wat is het geval. Onder de auto zit een Simons sport uitlaat met een sportcatylisator. Auto rijdt er geweldig op ennogmaals zat er dus al op toen ik de auto kocht.
Helaas wordt de auto elk jaar afgekeurd op de CO waardes die te hoog zijn . Vaak moet ik heel lang op de snelweg rijden en hoge toeren maken zodat alles goed warm is en dan opnieuw ter keuring aanbieden dan gaat hij wel net door de (her)keuring.
Maar het is elk jaar een gok en moet ik echt heel lang met de auto rijden om tot aceptabel co waarde te komen voor de keuring. Ook gooi ik op advies van de keurmeester van te voren Wynss injectie reiniger bij de benzine.
Vraag is heeft iemand een advies hoe ik kan zorgen dat die Simons uitlaat en kat niet elke keer dit probleem van te hoge Co veroorzaakt of dat ik dit makkelijk kan voorkomen?
Andere uitlaat zou een optie zijn maar deskundigen zeggen dat deze Simons uitlaat een mooi rvs uitlaat systeem is. Dus er moet toch wel een oplossing zijn?
Elke advies en of tip is welkom.
Co te hoog Saab 9000
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Co te hoog Saab 9000
Een 9000 kopen van voor 01-1995 geen katalysator met lambda regeling verplicht, en of anders een goede standaard katalysator laten monteren, Dit verhaal speelt ook bij de 9-3 sport sedans met een sport race katalysator deze moet je ook eerst op temperatuur brengen anders werkt ie niet.