Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

1984-1997
Gebruikersavatar
jpprins
Geregistreerd lid
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 22:40
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door jpprins » wo 30 nov, 2022 21:53

Ik heb de aantallen geregistreerde Saabs per 31-10-2022 weer op het forum gezet:
viewtopic.php?f=16&t=181936
Als 9000 rijder die er hier dus even uitgelicht.
Dus aantallen betreffen auto's met APK en auto's waarvan de APK minder dan een jaar geleden verlopen is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9265
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Saapie » wo 30 nov, 2022 22:11

Binnenkort komt er weer eentje bij, maar het gaat wel snel naar beneden inmiddels…
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

9000-95
Donateur
Donateur
Berichten: 4217
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door 9000-95 » wo 30 nov, 2022 22:55

Ik vraag me af hoeveel er nog een 9000 als daily rijden zoals ik. Het is tegenwoordig echt bijzonder om nog een 9000 tegen te komen. Dat zal hooguit nog een paar keer per jaar zijn ondanks dat ik toch vrijwel dagelijks op de weg zit. De classic 900 en zelfs de echte oudjes zie ik een stuk vaker.
9000 Anniversary 2.3T

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31543
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Sapphire » wo 30 nov, 2022 23:46

Daar zijn er ook een stuk meer van. De 9000 is een door weinigen begrepen én gewaardeerde auto. Maar nu is het inmiddels echt te laat voor alle dromers die ooit nog een low miler 9000 Aero gingen kopen 10 jaar geleden :D
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.

Gebruikersavatar
voodoo
Geregistreerd lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 29 jan, 2010 21:57
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door voodoo » do 01 dec, 2022 0:50

Hmm, misschien moet ik de 9000 dan toch maar iets vaker dan 2 keer per jaar wassen..... :mrgreen:
Blije ex-eigenaar van de opknap-anni ;-) Een 900 sedan heeft de taak overgenomen.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9265
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Saapie » do 01 dec, 2022 7:20

Ik rij nu ook dagelijks in mijn zwarte 9000 uit 1988. Heerlijke auto. Echt een feest: het rijdt beter dan mijn 3 jaar oude Volvo. De meeste mensen hier in Haren vinden de 9000 een “oude bak”.

Mijn grijze 9000 is qua techniek bijna klaar. Daarna het cosmetische doen ( airflow kit spuiten) en dan kan die ook op de weg.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16950
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Style&Co » do 01 dec, 2022 9:40

Saapie schreef:
wo 30 nov, 2022 22:11
Binnenkort komt er weer eentje bij
maak daar maar twee van, ik breng binnen afzienbare tijd ook een 9000 naar de RDW voor invoerkeuring
live your dreams

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31543
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Sapphire » do 01 dec, 2022 11:09

En ik breng er binnenkort een na lange tijd naar de APK, ook goed voor de statistieken.
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.

Gebruikersavatar
holtwark
Geregistreerd lid
Berichten: 214
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 0:19
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door holtwark » di 06 dec, 2022 23:03

Afbeelding

DIt is mijn dagelijkse auto . Saab 9000 CS 1992

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 8219
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Jungleman » wo 07 dec, 2022 15:16

Als de remmerij van mijn 9000Anni vervangen is en ze APK heeft, zal ze ongetwijfeld afwisselend ingezet worden als dagelijks vervoer naar mijn werk in Huizen. ‘s Winters onder de nog te bouwen carport naast het huis, dan mag de Volvo dagelijks rijden.

Overigens: 2023 is het 25 jaar na dato van de productiestop van de 9000, als ik het goed heb. Moeten we daar niet wat mee/aan doen?
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur
Berichten: 14727
Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
Regio: Outside Europe

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Henk-Jan » wo 07 dec, 2022 15:56

holtwark schreef:
di 06 dec, 2022 23:03
Afbeelding

DIt is mijn dagelijkse auto . Saab 9000 CS 1992
Erg mooi, een vroege CS met chromen raamomlijsting en satijnen bumpers. Gebruik je hem ook 's winters nog dagelijks?
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + 96 TT (MY64) + Saabo (MY67/68?) 2017 - ...
Hervonden liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16950
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Style&Co » wo 07 dec, 2022 16:10

Jungleman schreef:
wo 07 dec, 2022 15:16
Overigens: 2023 is het 25 jaar na dato van de productiestop van de 9000, als ik het goed heb. Moeten we daar niet wat mee/aan doen?
Dag van saabforum rouw afroepen. Alles op zwart zetten
live your dreams

Gebruikersavatar
holtwark
Geregistreerd lid
Berichten: 214
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 0:19
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door holtwark » wo 07 dec, 2022 17:32

Henk Jan schreef ; Erg mooi, een vroege CS met chromen raamomlijsting en satijnen bumpers. Gebruik je hem ook 's winters nog dagelijks?

Ja, bleef de winters van de afgelopen zes jaar op de weg en dat blijft ook zo in deze winter .

Gebruikersavatar
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 1474
Lid geworden op: wo 09 jan, 2013 9:06
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door hermank » wo 07 dec, 2022 18:57

Henk-Jan schreef:
wo 07 dec, 2022 15:56
Erg mooi, een vroege CS met chromen raamomlijsting en satijnen bumpers. Gebruik je hem ook 's winters nog dagelijks?
Zeker mooi.
Vergelijkingsmateriaal met mijn late 1992;
Inderdaad de chromen raamomlijsting, SAAB logo boven de zijknipper. Bumpers lijken wel gelijk met die van mij.
oh, en.... het antenne 'huis' is bij mij zwart ipv chroom
Saab 9000 CS 2.3 fpt Odoardo grijs 09-1992 - MY1993 Blacktop-Tuning

Saab 900i sedan MY1986 Odoardo grijs
S pakket


Saab 9-3 1.9 TiD Sport Sedan MY 2007 Smoke-Beige metallic
Stage 2 KCPerformance

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 8219
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Aantallen geregistreerde 9000's per 31 oktober 2022

Bericht door Jungleman » wo 07 dec, 2022 19:55

Style&Co schreef:
wo 07 dec, 2022 16:10
Dag van saabforum rouw afroepen. Alles op zwart zetten
Voor de beste Saab ooit (tot dan toe) gebouwd? :|
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)