Zijn er alternatieven/oplossingen voor de kunststof "busjes" in de de wielrandpanelen waar de wielkastrand bevestigingen doorheen gaan? (Nr: 30521853 - prev. 9278151, voor aero/anni) . Deze zijn niet langer leverbaar en ik kan nu ook geen oude voorraad meer vinden.
Ik wil de gehavende busjes uit oude panelen niet terug plaatsen in nieuwe panelen. Zou zonde en niet in lijn zijn met de verdere aanpak van de auto en me bovendien gaan irriteren (al zie je het niet).
Source/alternatief "busjes" wielkastpanelen/randen?
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Re: Source/alternatief "busjes" wielkastpanelen/randen?
Uiterste alternatief: misschien 3D printen?
-
9000-95
- Donateur

Ik heb ze destijds op ali besteld. Duurde wel een week of vijf, had het al opgegeven maar ze kwamen toch 
Diameter was perfect, alleen waren ze eigenlijk iets te diep waardoor ze iets op en neer kunnen schuiven in het gat. Maar dat stoort verder niet, gaat erom dat ze de lak in het gat beschermen
Diameter was perfect, alleen waren ze eigenlijk iets te diep waardoor ze iets op en neer kunnen schuiven in het gat. Maar dat stoort verder niet, gaat erom dat ze de lak in het gat beschermen
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik laat ze altijd zitten op een scherm dat gespoten wordt. Zelden roesten de schermen rond die plugjes, en ze zijn inderdaad niet meer te krijgen.
Het is niet ideaal, maar als je niks beters kunt vinden zou ik overwegen de bovenkant van een reguliere plug van dit model af te snijden. Wel veel werk, maar niet moeilijk. En door de 'tandjes' blijven ze wel zitten denk ik. Niet ideaal, maar zo vaak hoeven de schermranden er niet vanaf.

Een ander idee dat bij mij opkwam is speuren in catalogi voor de schadeherstel industrie. Vast wel een merk met vergelijkbare plugjes. Of je gebruikt gelijkende interieur clips zonder de schroefinserts/pinnetjes.
Het is niet ideaal, maar als je niks beters kunt vinden zou ik overwegen de bovenkant van een reguliere plug van dit model af te snijden. Wel veel werk, maar niet moeilijk. En door de 'tandjes' blijven ze wel zitten denk ik. Niet ideaal, maar zo vaak hoeven de schermranden er niet vanaf.

Een ander idee dat bij mij opkwam is speuren in catalogi voor de schadeherstel industrie. Vast wel een merk met vergelijkbare plugjes. Of je gebruikt gelijkende interieur clips zonder de schroefinserts/pinnetjes.