Source/alternatief "busjes" wielkastpanelen/randen?

1984-1997
Plaats reactie
limburg
Geregistreerd lid

Source/alternatief "busjes" wielkastpanelen/randen?

Bericht door limburg » di 26 jul, 2022 23:50

Zijn er alternatieven/oplossingen voor de kunststof "busjes" in de de wielrandpanelen waar de wielkastrand bevestigingen doorheen gaan? (Nr: 30521853 - prev. 9278151, voor aero/anni) . Deze zijn niet langer leverbaar en ik kan nu ook geen oude voorraad meer vinden.

Ik wil de gehavende busjes uit oude panelen niet terug plaatsen in nieuwe panelen. Zou zonde en niet in lijn zijn met de verdere aanpak van de auto en me bovendien gaan irriteren (al zie je het niet).

Roel95
Geregistreerd lid

Re: Source/alternatief "busjes" wielkastpanelen/randen?

Bericht door Roel95 » wo 27 jul, 2022 6:48

Uiterste alternatief: misschien 3D printen?

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 27 jul, 2022 8:11

Ik heb ze destijds op ali besteld. Duurde wel een week of vijf, had het al opgegeven maar ze kwamen toch :lol:
Diameter was perfect, alleen waren ze eigenlijk iets te diep waardoor ze iets op en neer kunnen schuiven in het gat. Maar dat stoort verder niet, gaat erom dat ze de lak in het gat beschermen

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 27 jul, 2022 16:33

Ik laat ze altijd zitten op een scherm dat gespoten wordt. Zelden roesten de schermen rond die plugjes, en ze zijn inderdaad niet meer te krijgen.

Het is niet ideaal, maar als je niks beters kunt vinden zou ik overwegen de bovenkant van een reguliere plug van dit model af te snijden. Wel veel werk, maar niet moeilijk. En door de 'tandjes' blijven ze wel zitten denk ik. Niet ideaal, maar zo vaak hoeven de schermranden er niet vanaf.

Afbeelding

Een ander idee dat bij mij opkwam is speuren in catalogi voor de schadeherstel industrie. Vast wel een merk met vergelijkbare plugjes. Of je gebruikt gelijkende interieur clips zonder de schroefinserts/pinnetjes.

Gerardus
Geregistreerd lid

Bericht door Gerardus » wo 27 jul, 2022 20:23

*

Plaats reactie