Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: di 30 jul, 2019 21:53
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Ter vervanging van mijn 900 wilde ik graag een steilneus 9000 rijden.
Na wat zoeken op internet een witte gevonden bij Van der Laan in Overschild.
Wit; zeker niet mijn eerste keuze.
Overschild; dik twee uur rijden.
Toch gegaan en direct verkocht, dit ding is echt SNEL.
Ik ben niet zo’n schrijver en heb getwijfeld wel of niet een topic te openen maar deze auto is zo ontzettend cool, en bovenal origineel dat ik dit graag hier wil delen.
Hier wat foto’s:
Na wat zoeken op internet een witte gevonden bij Van der Laan in Overschild.
Wit; zeker niet mijn eerste keuze.
Overschild; dik twee uur rijden.
Toch gegaan en direct verkocht, dit ding is echt SNEL.
Ik ben niet zo’n schrijver en heb getwijfeld wel of niet een topic te openen maar deze auto is zo ontzettend cool, en bovenal origineel dat ik dit graag hier wil delen.
Hier wat foto’s:
instagram: oosterbaan_saab
9000 Turbo 16 - 1986 - wit
900 Turbo 16 S cabriolet - 1992 - geel
9000 CSE 2.3 - 1996 - zwart
Discovery 2 Td5 - 2001 - grijs
9000 Turbo 16 - 1986 - wit
900 Turbo 16 S cabriolet - 1992 - geel
9000 CSE 2.3 - 1996 - zwart
Discovery 2 Td5 - 2001 - grijs
- mfvb
- Donateur
- Berichten: 141
- Lid geworden op: za 28 mei, 2005 15:51
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Heel gaaf!
SAAB 900S 5-deurs M1993 -- komt te koop
SAAB 96 V4 M1979 (org. 1974)
SAAB 96 V4 M1979 (org. 1974)
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Als student werkte ik bij een radiateuren specialist. De eigenaar zweerde bij zijn 9000 turbo uit deze serie. Ik kan uit eerste hand vertellen dat ze heel snel waren en dat ook over lange afstanden goed vol konden houden. Toen de eerste het opgaf, stond er binnen een paar dagen een andere, want hij kon niet zonder. Wel altijd deze versie, de zalmneus vond hij niets. Toen ook de tweede overleed, kwam er een T5R van een ander Zweeds merk. Maar de 9000 was een stuk iconischer, want daar reden er maar een paar van in de regio. Van de T5R reden er best een hoop.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Mooi! Deze kleur op de 9000 steilneus is het mooist, daarna komt Odoardo grijs...
Zit er een katalysator onder?
Zonder is het 2.0 T16 blok giftig snel..... Ik heb een 900 T 16 SE uit 1984 gehad zonder kat geleverd. Bloedsnel, maar de bak was er naar mijn gevoel niet op berekend. 9000 bakken zijn veel sterker.
Zit er een katalysator onder?
Zonder is het 2.0 T16 blok giftig snel..... Ik heb een 900 T 16 SE uit 1984 gehad zonder kat geleverd. Bloedsnel, maar de bak was er naar mijn gevoel niet op berekend. 9000 bakken zijn veel sterker.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- gimli
- Geregistreerd lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 16 apr, 2014 11:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
- Contacteer:
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Heel mooi. Ik ben ook een fan van de 1e generatie. Veel plezier met de CC. Alleen lijkt de geluiddemper op die van een CD (de CD is langer, daarom ziet hij er een beetje vreemd uit op de CC. Dat was bij de mijne ook zo toen ik hem kocht).
Saab 900 GL MY 84 with LPG
Saab 9000 Turbo MY 88
Saab 9000 Turbo MY 88
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Wat een mooie auto! Heel veel plezier ermee
Hoe is de carrosserie qua roest? Zo op de foto’s te zien is ‘ie behoorlijk roestarm. En de dealersticker op het achterraam is erg tof!
Hoe is de carrosserie qua roest? Zo op de foto’s te zien is ‘ie behoorlijk roestarm. En de dealersticker op het achterraam is erg tof!
- Ewout
- Donateur (4x)
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Heel gaaf, van harte! Het trouwlint van turbopilot hangt nog altijd om de antenne.
1980 900 turbo 3
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Mooie auto! Ik zeg goed tegen roest beschermen en lekker genieten!
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Inderdaad, Ewout! Het is wachten op de befaamde foto...
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Haha , ik heb wel even gekeken , kenteken komt in de buurt RJ
Yep, zo’n uitvoering is retesnel, volgens mij op weg naar gemeentehuis hebben we nog even 240 op de teller aangetikt
Het was wel mijn duurste ritje ever in een saab.
Yep, zo’n uitvoering is retesnel, volgens mij op weg naar gemeentehuis hebben we nog even 240 op de teller aangetikt
Het was wel mijn duurste ritje ever in een saab.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7966
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Een CC, althans die van mij, heeft geen kat. Dus mijn i-tje zit op 130pk, de turbo op 175, als ik het goed heb.
Ze willen graag roesten, vooral oonderaan het deel achter de achterwielen.
Waar ik last van heb: vastzittende besturing. Het begon met een zwaar punt dat na een tijdje rijden wel verdween, maar nu krijg ik het stuur niet eens meer om...
De CC in Odoardogrijs:
1986 2.0i 155.000km
Ze willen graag roesten, vooral oonderaan het deel achter de achterwielen.
Waar ik last van heb: vastzittende besturing. Het begon met een zwaar punt dat na een tijdje rijden wel verdween, maar nu krijg ik het stuur niet eens meer om...
De CC in Odoardogrijs:
1986 2.0i 155.000km
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
- gimli
- Geregistreerd lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 16 apr, 2014 11:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
- Contacteer:
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
De CC was (ook) altijd leverbaar met een katalysator (anders zou hij niet in de US zijn verkocht). In de eerste MY was de kat slechts een optie, niet standaard. Dat was ook verschillend afhankelijk van het land. In Duitsland, bijvoorbeeld, werd de katalysator standaard in MY 1989. Bij mijn MY 88 is het toch al geïnstalleerd als "extra".
De B202 zonder turbo heeft 125 pk in de Saab, dan 128 pk vanaf 1989.
De B202 zonder turbo heeft 125 pk in de Saab, dan 128 pk vanaf 1989.
Saab 900 GL MY 84 with LPG
Saab 9000 Turbo MY 88
Saab 9000 Turbo MY 88
- Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7966
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Een katloze 2.0i 16v heeft (in mijn i-tje) 96kw/130pk, er vanuitgaande dat 1kw=1,36pk
Overigens vindt de RDW dat mijn CC 5deurs een sedan is
Overigens vindt de RDW dat mijn CC 5deurs een sedan is
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: di 30 jul, 2019 21:53
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Geen kat, als de bliksem
Aha, ik vond het er al een beetje vreemd uitzien, die ga ik dus vervangen voor een juist exemplaar.
Qua roest zit het wel oké, onderaan de deuren begint het te komen en op het dak zitten wat merkwaardige plekjes.
In ieder geval wel iets om op te letten. Graag zou ik bij de auto een Dinitrol behandeling willen laten uitvoeren. Heeft iemand dit al eens laten doen? Ben benieuwd naar de (globale) kosten van zoiets.
Zo’n grijze is ook mooi Jungleman.
Nog wat plaatjes;
De eerste toevoeging, wel zo veilig in hedendaags verkeer
Twijfel..
Iemand een idee wat dit is? Lag los in de kofferbak..
instagram: oosterbaan_saab
9000 Turbo 16 - 1986 - wit
900 Turbo 16 S cabriolet - 1992 - geel
9000 CSE 2.3 - 1996 - zwart
Discovery 2 Td5 - 2001 - grijs
9000 Turbo 16 - 1986 - wit
900 Turbo 16 S cabriolet - 1992 - geel
9000 CSE 2.3 - 1996 - zwart
Discovery 2 Td5 - 2001 - grijs
- Ribo
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 07 mar, 2021 20:03
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Nieuwe dagelijkse wagen: 9000CC 1986
Mooie wagen, Thijs.
Ik ben niet bekend met dat eerste type, dus kan ik je niet echt helpen met dat stukje plastic. Lijkt een afdekplaatje van een bepaald soort verlichting. Kofferruimte? Motorruimte?
Al kan het ook niet van de auto zijn. (Lag er los in...) Misschien van de tweede auto van de vorige eigenaar?
Ik ben niet bekend met dat eerste type, dus kan ik je niet echt helpen met dat stukje plastic. Lijkt een afdekplaatje van een bepaald soort verlichting. Kofferruimte? Motorruimte?
Al kan het ook niet van de auto zijn. (Lag er los in...) Misschien van de tweede auto van de vorige eigenaar?
1994 9000 CS 2.0i 248