Eagle verwijderd, aftermarket centrale vergrendeling monteren

1984-1997
Plaats reactie
sb153b
Geregistreerd lid

Eagle verwijderd, aftermarket centrale vergrendeling monteren

Bericht door sb153b » zo 10 nov, 2019 12:41

Na jarenlange trouwe dienst en weinig storingen luidde een minder worsende accu een complex gebeuren in, opeens weigerde mn zwarte schicht op welke ik zeker tegenwoordig op de betrouwbaarheid moet kunnen bouwen elke dienst.
De familie Mink helpt mij nu ik dat zelf niet meer kan al jarenlang fantastisch met het in zo goed en betaalbaar mogelijk rijdend houden van mn Saabje. :O:
Ondanks dat het 1 vd laatst geproduceerde 9000's is, is dat met bijna 22 jaar leeftijd en heel ruim een half miljoen km s natuurlijk niet nix, een hele prestatie dus!
Tot pas was mn 9000 voorzien van een probleemloos werkend eaglesysteem hetgeen soms tot quasi jaloerse reacties leidde van mede 9000 bezitters :wink: want ook de centrale vergrendeling is daaraan gekoppeld, met mn handicaps meer dan een handige gadget.
Maar even staan met alarmlichten leegde de accu zover dat starten niet meer mogelijk was en kennelijk de eagle en zn werkomgeving zo in de war schopte dat starthulp van een behulpzame daar omwonende niet meer mocht baten en ook de professionele hulp van eerst 1 en daags daarna een tweede anwb wegenwacht gedurende totaal ruim 3 uur zwoegen en proberen te omzeilen van de Eagle had niet het gewenste effect, ze gaven de moed op en de auto ging op transport naar garage Peter Mink te Breda. Onderwijl kreeg ik een gloednw niet nader te noemen GM product tot de beschikking voor de duur van liefst 4 dagen.
Het eagle was nu verwijderd en de DI met de reserve uit de kofferbak uitgewisseld en de auto startte en liep weer, hulde familie Mink 8) , heerlijk om de auto weer op te mogen halen, zonder spijt de anwb leenauto weer teruggebracht.
Ook de bougies en de accu zijn nu voor frisse vervangen en de eigen eerste DI weer terug gewisseld.
Alleen mis ik de centrale vergrendeling enorm, reiken of omlopen is geen haalbare optie meer voor me helaas.
Ik ga dus voor een cheapy stand alone aftermarket setje liefst vanwege de minste hassle met gebruikmaking van de originele Saab actuator deurknopjemotoren en originele Saab bedrading die nog gewoon funtioneel in de deuren en auto aanwezig zijn..
Ik neem aan dat alle benodigde draden bij de Eagle alarm stekkers vd kastjes uitkomen, wie kan me vertellen welke kleur en nummers draden met welke deurdraden en achterklep, constante voeding van de cv en evt elektrische ramen etc corresponderen?
Een electrisch schema met kleuren en of nummers zou ook zeer verhelderend kunnen zijn.
Het gaat om een 9000 2,0i van MY 1998.

PJ Cats
Geregistreerd lid

Re: Eagle verwijderd, aftermarket centrale vergrendeling monteren

Bericht door PJ Cats » zo 10 nov, 2019 14:33

Daar is een topic over, gaat weliswaar grotendeels over het verwijderen van de eagle. Maar op pagina 2 ook uitleg over hoe een aftermarket AB aan te sluiten:
viewtopic.php?f=47&t=39127

Plaats reactie