compatibiliteit instrumentenpaneel (ombouw naar turbodrukmeter)
Geplaatst: za 10 nov, 2018 15:54
Beste Saabliefhebbers,
Ik heb een LPT 2.0 uit 1996 die door J&D BSR getuned is naar stage 1. Nu miste er nog de turbodrukmeter dus die heb ik over gebouwd uit een 2.3 T uit september 1993 (modeljaar 1994). Ik heb niet het door mij gekochte hele instrumentenpaneel overgezet, omdat ik de juiste km stand wilde houden.
Ik heb de handleiding van GusArrow (te vinden op dit forum) erbij gepakt en na wat klus-uurtjes zit alles op zijn plek. Het goede nieuws is dat de turbometer het prima doet, maar de temperatuurmeter en de brandstofmeter niet. Ook blijft het lampje van de rechter richtingaanwijzer branden. Ik heb de handleiding er nog even op nageslagen en het lijkt erop dat ik toch een niet compatibele turbo klok heb geïnstalleerd. Ik heb vooraf natuurlijk de blauwe banen op de achterkant bestudeerd en die leken mij identiek aan de banen op mijn eigen instrumentenpaneel. Ik heb hier bovendien ook nog een klok uit 1991 liggen en die is duidelijk anders aan de achterkant.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken: de beide km tellers hebben wel hetzelfde onderdeelnummer en mijn idee is nu om de turbometer terug in het instrumentenpaneel van de 2.3 te plaatsen en de km-teller daaruit te vervangen door mijn eigen teller uit de 2.0 (de juiste) en het geheel in te bouwen. Mijn vraag is nu natuurlijk: is dat wel compatibel?
Ik heb een LPT 2.0 uit 1996 die door J&D BSR getuned is naar stage 1. Nu miste er nog de turbodrukmeter dus die heb ik over gebouwd uit een 2.3 T uit september 1993 (modeljaar 1994). Ik heb niet het door mij gekochte hele instrumentenpaneel overgezet, omdat ik de juiste km stand wilde houden.
Ik heb de handleiding van GusArrow (te vinden op dit forum) erbij gepakt en na wat klus-uurtjes zit alles op zijn plek. Het goede nieuws is dat de turbometer het prima doet, maar de temperatuurmeter en de brandstofmeter niet. Ook blijft het lampje van de rechter richtingaanwijzer branden. Ik heb de handleiding er nog even op nageslagen en het lijkt erop dat ik toch een niet compatibele turbo klok heb geïnstalleerd. Ik heb vooraf natuurlijk de blauwe banen op de achterkant bestudeerd en die leken mij identiek aan de banen op mijn eigen instrumentenpaneel. Ik heb hier bovendien ook nog een klok uit 1991 liggen en die is duidelijk anders aan de achterkant.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken: de beide km tellers hebben wel hetzelfde onderdeelnummer en mijn idee is nu om de turbometer terug in het instrumentenpaneel van de 2.3 te plaatsen en de km-teller daaruit te vervangen door mijn eigen teller uit de 2.0 (de juiste) en het geheel in te bouwen. Mijn vraag is nu natuurlijk: is dat wel compatibel?