Extra driepuntsgordel achterin

1984-1997
Plaats reactie
theun
Donateur 2015 + 2018
Donateur 2015 + 2018
Regio: NL - Provincie Friesland

Extra driepuntsgordel achterin

Bericht door theun » wo 13 jun, 2018 17:43

Ik kan er niks over vinden...

De 9000 bevalt uitstekend. Zo goed dat we de S60 weg willen doen om de 9000 ‘eerste’ auto te maken.

We hebben op termijn (wanneer de jongste naar een andere stoel gaat) echter wel een derde driepuntsgordel nodig op de achterbank.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Is het überhaupt mogelijk om een veilige driepuntsgordel in te bouwen?? (Apk boeit me niet, dan haal ik het er wel eenmaal per jaar uit)
www.saabhistoricrallyteam.nl

Saab 99GL 4-deurs 1984
Saab 900i 5-deurs 1993
Saab 9-3 Sport Sedan 2008

PJ Cats
Geregistreerd lid

Re: Extra driepuntsgordel achterin

Bericht door PJ Cats » wo 13 jun, 2018 21:23

Ik vind dit niet zo'n gekke vraag eigenlijk. Een beetje speuren op het net leert dat een driepuntsgordel voor de middelste stoel achterin verplicht is sinds 2007 in de VS. Als je googlet op 'center seat three point belt' krijg je ook wat hits, waaronder eentje naar het MB-forum met daarin een link naar een kit die helaas niet meer werkt :( .
Als ik mijn hoofd even verder laat ratelen: je hebt al twee bevestigingspunten, onder de bank. Als je het rolmechaniek op de bodem van de kofferbak vastzet en de riem over de bank laat lopen, met een derde punt dus, zou het moeten werken. Bedenk daar wel bij dat de middelste passagier geen hoofdsteun heeft en dus geen bescherming bij een kop/staartbotsing. Maar een extra hoofdsteun is ook nog wel makkelijk te regelen. Gewoon eentje scoren bij Elferink en steun met bevestiging overschroeven. Houdt ook nog de riem op z'n plek... kortom, ik denk dat het wel kan en dat je het voor de APK ook makkelijk kunt terug zetten.

Plaats reactie