Slecht te zien bij deze,maar hier is de oliedruk iets minder dan drie bar.

Een oliepeil lampje?? In een 9000?michelvenus schreef:Oliedruk lampje heb ik niet zien oplichten,bij 1x fel accelereren ging wel het oilepeil lampje aan. Olie zit er genoeg in en dat lampje heb ik verder ook niet meer aan zien gaan.
Ja toch? Links waar ook de pictogram zit voor de verlichting. Als je de auto op contact zet gaat dat lampje met die kannetje aan.Tjøørd schreef:Een oliepeil lampje?? In een 9000?michelvenus schreef:Oliedruk lampje heb ik niet zien oplichten,bij 1x fel accelereren ging wel het oilepeil lampje aan. Olie zit er genoeg in en dat lampje heb ik verder ook niet meer aan zien gaan.
Mobil1. 0W40. Wat de dealer er altijd ingooit.reiernumans schreef:Wat voor olie heb je erin zitten?

Dat kannetje is het oliedruklampje..michelvenus schreef: Ja toch? Links waar ook de pictogram zit voor de verlichting. Als je de auto op contact zet gaat dat lampje met die kannetje aan.

Ok. Ik dacht dat het lampje voor de oliedruk rechts onder de brandstof/koelvloeistoftemp. zat. Bij mij gingen 6 jaar geleden meerdere lampjes branden en toen was het voorbij.Tjøørd schreef:Dat kannetje is het oliedruklampje..michelvenus schreef: Ja toch? Links waar ook de pictogram zit voor de verlichting. Als je de auto op contact zet gaat dat lampje met die kannetje aan.

Precies.gertram schreef:Eenmaal opgewarmd is er geen verschil tussen 0W40, 5W40 en 10W40.

gertram schreef:Ik zou zelf goed oppassen met 1 bar oliedruk bij 2500 toeren. Aangezien er net aan gewerkt is zou ik daar aan denken. Een klein lekje wat gaat opspelen als de motor goed warm is. Kopbouten natrekken kan heel goed bij een B2x4.
Zelf zou ik terug gaan naar de garage en het probleem voorleggen. Als je motor kapot loopt zullen ze niet snel coulant zijn als je al van het probleem wist en niet meteen hebt gereageerd. Misschien kunnen ze er een externe oliedrukmeter aan hangen.