Remslangen vervangen.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Remslangen vervangen.
Ik wou de remslangen van m'n 9000 vervangen voor rvs gewoven remslangen. Iemand tips hoe dit het makkelijkst kan? Welke volgorde,linksachter beginnen en dan rechtsvoor? En dan per wiel vervangen en ontluchten of eerst alles vervangen en dan ontluchten? Of liever door de Saab garage laten doen? Die zijn meestal niet zo blij met zulke upgrades. Bvd.
-
odin1899
- Donateur

Re: Remslangen vervangen.
Ook al zou je 1 vervangen zou ik alles ontluchten; alles vervangen en dan ontluchten of liever alle vloeistof meteen doorspoelen incl. koppeling. Hoezo is een Saab garage niet blij met het vervangen van remslangen? Werk is werk lijkt mij.
-
jansen
- Donateur (7x)

Meestal of heel vaak zit de boel vast geroest en al krijg je dan de nieuwe slangen netjes gemonteerd, breken de ontluchtingsnippels achter alsnog af, is meestal geen leuk werk.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Remvloeistof vervangen was ik sowieso van plan. Zit er volgens mij ook al weer zo'n 2 jaar in. Deze Saabgarage monteert liever originele Saabonderdelen ipv vreemde merken,met de silicone slangen waren ze ook niet echt blij.odin1899 schreef:Ook al zou je 1 vervangen zou ik alles ontluchten; alles vervangen en dan ontluchten of liever alle vloeistof meteen doorspoelen incl. koppeling. Hoezo is een Saab garage niet blij met het vervangen van remslangen? Werk is werk lijkt mij.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Ik heb ook rvs ontluchtingsnippeltjes erbij gekocht. Ik hoop natuurlijk dat alles makkelijk los gaat,we zullen het zien. Eens kijken of ik volgend weekend er tijd voor heb.jansen schreef:Meestal of heel vaak zit de boel vast geroest en al krijg je dan de nieuwe slangen netjes gemonteerd, breken de ontluchtingsnippels achter alsnog af, is meestal geen leuk werk.