Navigatiesysteem

1984-1997
Plaats reactie
90002.3Griffin
Donateur
Donateur

Navigatiesysteem

Bericht door 90002.3Griffin » do 16 nov, 2017 18:23

Inmiddels gaat mijn VDO Dayton 5500 met klapscherm alweer 15 jaar mee. Nu worden er sinds 2 jaar geen nieuwe kaarten meer geleverd dus tijd voor iets nieuws, als iets vervelend is dan is het wel verkeerde route rijden. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en heb wat navigatiehulp nodig. Ik ben op zoek naar een inbouwsysteem, geen los "gepruts" met zuignappen enzo.
Iemand die een 2-din systeem passend heeft gemaakt? In 9000 zit nog een tussenstrip tussen de 2 losse dinvakken. Huidige is een 1din overigens, dus 1 din klapscherm voldeed prima, maar 2 din is ook best.

Tevens iemand een idee wat voor merk? Kenwood / Pioneer of wat anders. Wel iets goeds waar ik weer wat jaren mee voort kan.

Gaat om 9000CS met houten dashboard.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Navigatiesysteem

Bericht door Gele aero » vr 17 nov, 2017 9:42

Makkelijkste is om een 1-din versie te kopen. 2-din is een gepuzzel om het passend te krijgen in een 9000, maar zie foto hieronder; het kan wel! Overigens heb je tegenwoordig voor 2 a 3 tientjes een houten dashboard, dus je kunt er altijd een kopen en daarmee gaan experimenteren. Je moet natuurlijk ook wel voor een goede steun achter het dashboard zorgen, want die 2-din apparaten moeten wel ergens op leunen.

Afbeelding

vril-9000
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vril-9000 » vr 17 nov, 2017 11:01

Leuk gedaan!
De aircounit heeft helaas een afwijkend formaat. Anders kon je nog eens wat omwisselen.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

GertW
Geregistreerd lid

Bericht door GertW » za 18 nov, 2017 17:21

Zonde van het geld. Met de gratis app Here Wego op je smartphone navigeer je gratis en altijd up-to-date door heel Europa én daarbuiten. En je telefoon heb je toch altijd bij je en ikzelf heb hem ook altijd in een houder tegen de voorruit, ook als ik geen Navi gebruik.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 18 nov, 2017 23:07

Gebruik zelf Waze, ook gratis en absolute aanrader. Reageert heel direct op actuele verkeerssituaties en past zich tijdens de rit steeds aan. Moet er wel bij zeggen dat ik het gebruik sinds ik een mobiel abbonament heb zonder limieten voor heel Europa. Maar als je even geen bereik heb gaat het ding vrolijk verder. Vind het echt een topprogramma en heel Scandinavië gebruikt het inmiddels geloof ik.
Kan geen standaard navigatiesysteem meer tegenop tegenwoordig.

90002.3Griffin
Donateur
Donateur

Bericht door 90002.3Griffin » ma 20 nov, 2017 18:53

Dank allen. Ik vind die houders voor smartphones helemaal niks. Heb 15 jaar plezier gehad van mijn navi dus dan is geld maar relatief.
Ik ga er verder mee aan de slag.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 23 nov, 2017 14:07

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom 2 radio’s in die 9000 zitten?
Ik vind dat schermpje in het ventilatierooster wel heel mooi gevonden.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 15 dec, 2017 19:25

ik ben een absolute Alpine fan en Schut Car Systems in Arnhem is de beste autospullen inbouwer van Nederland

Plaats reactie